آخرین وضعیت مسکن مهر استان قزوین سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان استان قزوین بیان داشت:

آخرین وضعیت مسکن مهر استان قزوین

 سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در پروژه مسکن مهر علی‌ رغم این که حوزه نظارت تحت پوشش نظام ‌مهندسی بوده است ولی در نظارت عالیه، اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

کد خبر: 970222007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در پروژه مسکن مهر علی‌ رغم این که حوزه نظارت تحت پوشش نظام ‌مهندسی بوده است ولی در نظارت عالیه، اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

آخرین وضعیت مسکن مهر استان قزوین

آخرین وضعیت مسکن مهر استان قزوین

آخرین وضعیت مسکن مهر  استان قزوین/ پایان  پروژه مسکن مهر؛ شهریور سال جاری

عباس پور قادر، سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر در این استان گفت: در استان قزوین از مجموع چهل و چهار هزار و چهارصد و پنجاه و نه واحد مسکن مهر در شهرهای بالای بیست و پنج هزار نفر استان که در بخش موقوفی، سه‌جانبه و خود مالک هستند درمجموع در تعاونی‌ ها بیش از پانزده هزار واحد، سه‌جانبه سیزده هزار و پانصد و سی و یک واحد و در بخش خود مالک پانزده هزار و نهصد و نه واحد هستند که از این مجموع سی و نه هزار و سیصد و هفتاد و یک واحد تا به حال افتتاح ‌شده‌اند.
پور قادر ادامه داد: باقی‌ مانده واحدها حدود پنج هزار و هشتاد و هشت واحد است که هزار و سیصد و هشتاد واحد آن به‌ واسطه پیشرفت زیر سی درصد از مسکن مهر خارج می‌ شوند و در واقع باقی ‌مانده آن ‌ها سه هزار و هفتصد و هشت واحد است. طی سال گذشته حدود هزار واحد آن تمام شد و باقی‌ مانده آن نیز که امسال هزار و پنجاه واحد است با توجه به افزایش وام ساخت از سی به چهل بخش اعظمی از آن را تا پایان شهریور ماه که بنظر می ‌رسد هفتصد تا هشتصد واحد شود به پایان برسانیم.
وی با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای پروژه مسکن مهر گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر به ‌طور میانگین در بخش ‌های مختلف هفتاد درصد است که بیش تر کار باقی‌ مانده مربوط به خرید اجناس بوده است. در خصوص نداشتن متقاضی هم برای حل این مسئله با کمیته امداد توافقاتی در مورد واگذاری داشتیم که از چهارصد و بیست و پنج واحد توافقی تا به حال سیصد و چهل و پنج واحد را در سامانه ثبت کرده‌ایم و مابقی نیز در هفته‌ های آینده تکمیل خواهد شد.
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این که در صورت واریز پول به‌حساب سازمان تا پایان شهریور این پروژه ‌ها به مرحله افتتاح خواهد رسید به بحث ساخت‌ و ساز و رعایت مقررات ایمنی در مسکن مهر استان قزوین اشاره داشت و عنوان داشت: طبق تفاهم ‌نامه ‌هایی که بین مجریان پروژه و وزارتخانه انجام شد، تمام ضوابط مقررات ملی رعایت شده است. از فناوری ‌های نوین در ساخت ‌و سازها بهره بردیم و همان ‌طور که خبردارید تعلق گرفتن وام منوط به استفاده از این فناوری‌ ها بوده است.


پور قادر تصریح کرد: از جمله این موارد استفاده از فناوری ‌های نوین استفاده از اسکلت ‌ها با قطعات پیچ و مهره، استفاده از پنجره ‌های دوجداره، لوله ‌های پنج لایه و فناوری نوین در سیستم فاضلاب بود که ازجمله موارد به‌ کار رفته در ساختمان ‌های مسکن مهر بشمار می ‌آیند و روی استفاده از آن‌ ها تأکید داشتیم.
پور قادر در پاسخ به این پرسش که ساخت ‌و سازهای صورت گرفته در مسکن مهر در این استان چقدر با توجه به تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی در راستای تأمین رفاه اجتماعی و رعایت مناسب محیط اجتماعی شهروندان هم سو بوده است، اظهار کرد: با توجه به این که طرح ‌های ما هفت طبقه بوده و هر طبقه چهار واحد در بلوک ‌های بیست و چهار واحدی است شرایط کار طبق قانون سامان‌ دهی مسکن این بود که حداقل مساحت بین هفتاد تا هفتاد و پنج متر برای یک واحد دوخواب باشد.
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطر نشان کرد: با این ‌حال به بخش کم‌ درآمد هم توجه ویژه داشتیم و هم چنین افراد کم‌ جمعیت را هم در نظر گرفتیم و در همین باره، خانه‌ های تک خواب هم طراحی کردیم و برای بعضی بلوک‌ های دوازده واحدی خودمان خانه‌های تک خوابه هم احداث شدند. با توجه به ظرفیت طراحی‌ های انجام‌شده در آپارتمان‌ سازی و با این که همه انتظارات را برآورده نمی ‌کند تلاش شد به بیش ترین حد ممکن به خواسته‌ های متقاضیان نزدیک شویم. در همین مورد طبق بررسی ‌های و نظرسنجی ‌های انجام‌ شده در مورد مسائل رفاه اجتماعی رضایتمندی هشتاد درصدی را شاهد بوده‌ایم.
وی در ادامه به توجه ویژه در پروژه مسکن مهر در مورد واقع نشدن روی گسل ‌ها بابت زلزله گفت: در این زمینه و علی‌ رغم این که قزوین یکی از نقاط پرخطر از حیث زلزله است تمام سعی است که در ناحیه شهری مهرگان کاملاً طبق و ضوابط مقررات سازمان نظام ‌مهندسی طراحی و احداث شود. این اتفاق به ‌ندرت در کل کشور رخ ‌داده است که تمامی مراحل ساخت ‌و ساز در آزمایشگاه ‌ها بررسی گردد.
پور قادر خاطر نشان ساخت: تمام مجریان ما مکلف به انجام این کار هستند و همه موارد مثل میلگرد و بتن در همه طبقات، ستون ‌ها، سقف ‌ها، سیم ‌کشی‌ ها در تمام مراحل بررسی‌شده‌اند تا استانداردهای لازم را داشته باشند و این کار در چارچوب نظارتی انجام گرفت. بهمین خاطر علی ‌رغم این که حوزه نظارت تحت پوشش نظام‌مهندسی بوده است ولی در نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۷
882 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0