کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور

کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور

کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور ، تحت عنوان مبحث بیست و دوم در سال نود و دو، گرداوری و ابلاغ شده، اما این مبحث در این سال‌ها هرگز اجرا نشده است

کد خبر: 990808001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۹۹ - ۹:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور ، تحت عنوان مبحث بیست و دوم در سال نود و دو، گرداوری و ابلاغ شده، اما این مبحث در این سال‌ها هرگز اجرا نشده است

کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور

کلید خوردن ضوابط مدیریت نگه ‌داری و تعمیرات ساختمان ها در کشور
مدیریت نگه‌داری و تعمیرات ساختمانها در کشور کلید خورد
ضوابط نگهداری ساختمان ها تحت عنوان مبحث بیست و دوم در سال نود و دو، گرداوری و ابلاغ شده، اما این مبحث در این سال‌ها هرگز اجرا نشده است.
طی سالیان گذشته شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون ساختمان پلاسکو در سال نود و پنج و ده ها اتفاق ناگوار در شهرهای مختلف بوده ایم. حتی چند ماه قبل شاهد اتفاقهایی مانند کلینیک سینااطهر و ده ها فاجعه دیگر در تهران و سایر شهرها بوده ایم که متأسفانه عده ای از هموطنانمان و سرمایه های ملی خود را از دست دادیم.
تاکنون هیچ فرد و سازمانی مسئولیت این کار را بر عهده نگرفته است و اگر اقدامات جدی صورت نگیرد، بروز اتفاقات مشابه دور از ذهن نیست، این در حالی است که ضوابط نگه‌داری ساختمانها تحت عنوان مبحث بیست و دوم در سال نود و دو، گرداوری و ابلاغ شده، اما هرگز اجرا نشده است.
دلیل اصلی این که تاکنون مبحث مهم بیست و دوم اجرایی نشده، فرابخشی بودن آن است، چرا که نگه‌داری و تعمیرات ساختمانها صرفاً یک موضوع فنی نبوده و ابعاد مدیریتی و حقوقی آن از پارامترهای اثرگذار است و به حدود پانزده نهاد کشور شامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان شهرداریها، شهرداریها، شوراهای اسلامی شهرها، آتش نشانی، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، سازمان ملی استاندارد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، انجمن حرفه ای صنعت بیمه، صنف مشاورین املاک و صنف سردفتران ارتباط دارد.
در این میان، توجه داشته باشید که برخی از نهادها، ده ها مورد را در خود دارند. بعنوان مثال، نظام مهندسی دارای یک واحد کشوری و سی و سه واحد استانی است و یا بیش از هزار شهرداری در کشور داریم.
سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به سبب لزوم خروج این موضوع از بن بست از ابتدای تیرماه امسال تصمیم گرفت تا نسبت به اجرایی سازی مبحث بیست و دوم اقدام کند.
در این راستا، “ستاد اجرای مبحث ۲۲” با حضور نمایندگان پانزده نهاد فوق و تعدادی از متخصصان، اساتید و کارشناسان حوزه نظام مهندسی در گروههای مختلف در امر مدیریت و نگه‌داری و بعد از تحلیل و بررسی کارشناسانه در تاریخ بیست و هشتم شهریور سال نود و نه تشکیل گردید.
در این ستاد یک نقشه راه تهیه شده است که توسط متولیان امر در حوزه های فنی، حقوقی، مدیریتی، فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و … دنبال میشود و قصد بر این است تا این امر مهم و ضروری در کشور اجرایی گردد.
ستاد اجرای مبحث بیست و دوم دارای چهار کمیته با نامهای کمیته اجرای موارد خاص، کمیته تخصصی، کمیته رسانه و کمیته آموزش هر ماه تشکیل و موارد مورد بررسی قرار میگیرد.
در پیامهای بعدی اقدامات ستاد به سمع و نظر اصحاب رسانه خواهد رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۹
492 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0