الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی

الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت راه به توازن شهرسازی در کشور عنایتی ندارد.

کد خبر: 960627001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶ - ۵:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت راه به توازن شهرسازی در کشور عنایتی ندارد.الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک

الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک

الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک

الگوی دولت در مورد توسعه شهرها  برای آینده کشور خطرناک است

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که آئین‌ نامه‌ های تصویب شده در وزارت راه‌ و شهرسازی در مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان، ساخت و ساز در کشور را به سمت رکود برده، عنوان کرد: آئین ‌نامه جدید کنترل ساختمان به پیچیدگی فرآیند ساخت‌ و ساز و کاهش حجم سرمایه‌ گذاری، تزریق رکود بیش تر در صنعت ساختمان و کاهش ایمنی ساختمان منجر می گردد.
بختیار با اعلام این که حضور سازمان نظام مهندسی در زمینه بهینه‌ سازی مصرف سوخت و ساخت و سازها ضروری  است و کنار گذاشتن این سازمان از این مباحث تضعیف سازمان است، گفت: تضعیف این سازمان قطعاً ساخت‌ وساز در کشور را به سمت رکود می ‌برد.

وی با اعلام این که مسئولین دولتی بویژه وزارت راه و شهرسازی به توازن شهرسازی در کشور توجهی ندارند، ادامه داد: عدم تخصیص بودجه لازم برای توسعه شهرهایی که دور از کلان شهرها هستند، این شهرها را با مشکلات عدیده ‌ای روبرو کرده است.

الگوی دولت در مورد توسعه شهرها برای آینده کشور خطرناک

نماینده مردم گلپایگان در مجلس بطور نمونه به شهرستان گلپایگان که صد و هشتاد کیلومتر با استان اصفهان فاصله دارد اشاره کرد وافزود: الگویی که دولت و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شهرها در نظر گرفته برای آینده کشور خطرناک است.

بختیار اظهار داشت: تمرکز بودجه برای توسعه کلان شهر‌ها، شهرها و روستاهای کشور را خالی از سکنه می‌ کند که نمونه این موضوع را در گلپایگان با رشد منفی شش دهم درصد به علت مهاجرت‌ ها مشاهده می کنیم .

وی با بیان  این که توسعه شهرها و روستاها یکی از مؤلفه‌ های اساسی راه و جاده است که متاسفانه در این زمینه موضوع توازن در نظر گرفته نشده، خاطر نشان کرد: عدم توازن در توسعه شهرها منجر به حاشیه ‌نشینی، ترافیک و آلودگی‌ هوا در کلان شهرها می گردد.

منبع: استاد نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ شهریور ۹۶
1219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0