بیست و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

استاندار کرمانشاه: پویایی دولت در پی کاهش تصدی‌گری‌ و دخالت‌ در بخش اقتصادی

بخش دولتی و بخش خصوصی باید تلاش کنند فضای کسب و کار در استان را به نفع سرمایه گذاری بهبود ببخشند. رفتار بخش دولتی و لایه‌های کارشناسی و حتی پایین‌تر به گونه‌ای بوده که نهایتاً بر فضای کسب و کار در استان اثرات بدی گذاشته است. این اتفاق در حالی افتاده که کشورهایی مانند کره جنوبی که روند توسعه را با ما آغاز کرده‌اند و یا حتی کشورهایی که از ما عقب‌تر بودند مثل ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس طی این سال‌ها از ما جلو بیافتند. در خاتمه جلسه مقرر شد پیش‌نویس آیین‌نامه نظام هماهنگ خرید و استفاده از کالاها و خدمات بخش خصوصی استان کرمانشاه تنظیم و به تایید اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت برسد.

کد خبر: 960507082 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ بهمن ۹۵ - ۱:۰۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،دکتر رازانی، استاندار کرمانشاه، در حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در بیست و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: واگذاری پالایشگاه در فضای عمومی استان بازتاب بسیاری داشته است. امروزه در همه جای دنیا دوران تصدی‌گری بخش دولتی در بنگاه‌های اقتصادی سپ‍ری شده و کشور ما نیز باید به سمتی حرکت کند که امور مردم به دست خود مردم اداره شود. دولت‌ها باید به سمت حداقلی شدن گام بردارند و تنها به امور حاکمیتی و تدوین برنامه‌ریزی‌ها و تعیین سیاست‌ها و جهت‌دهی‌های کلان ب‍پردازند و از این گستردگی غیرضروری خلاص شود زیرا کاهش تصدی‌گری‌ها و دخالت‌ها در بخش اقتصادی موجب چابک‌تر شدن و پویایی دولت می‌شود.پویایی دولت در پی کاهش تصدی‌گری‌ و دخالت‌ در بخش اقتصادی

پویایی دولت در پی کاهش تصدی‌گری‌ و دخالت‌ در بخش اقتصادی

پویایی دولت در پی کاهش تصدی‌گری‌ و دخالت‌ در بخش اقتصادی

پویایی دولت در پی کاهش تصدی‌گری‌ و دخالت‌ در بخش اقتصادی

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با وجود تمامی تلاش‌هایی که طی این سال‌ها صورت گرفته هنوز بسیاری از امورات و اختیارات در دست بخش خصوصی قرار دارد. در این میان رفتار بخش دولتی و لایه‌های کارشناسی و حتی پایین‌تر به گونه‌ای بوده که نهایتاً بر فضای کسب و کار در استان اثرات بدی گذاشته است. تعداد سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کرمانشاهی و غیرکرمانشاهی که حاضر به سرمایه گذاری در این منطقه می‌باشند چندان پرشمار نیستند. متاسفانه سازمان‌ها و ادارات دولتی با همین تعداد کم نیز همکاری مناسبی نمی‌کنند.

دکتر رازانی در ادامه افزود: متأسفانه یک بروکراسی بسیار ‍پیچیده و توان‌فرسا در کشور و استان ما حاکم هست که سرمایه گذاران را گریزان و دلزده می‌کند. ایران اسلامی از سرمایه‌های انسانی و پتانسیل‌ها و مزایای طبیعی، جغرافیایی، اقتصادی و منطقه‌ای برخوردار است ولی متأسفانه کمتر اتفاق افتاده که از این برتری‌ها استفاده کنیم. این اتفاق در حالی افتاده که کشورهایی مانند کره جنوبی که روند توسعه را با ما آغاز کرده‌اند و یا حتی کشورهایی که از ما عقب‌تر بودند مثل ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس طی این سال‌ها از ما جلو بیافتند.

وی ابراز امیدواری کرد تداوم نشست‌های مشترک میان بخش دولتی و بخش خصوصی به کاهش دخالت‌های غیرضروری در فرایند سرمایه گذاری کمک کند و با اعتماد به بخش خصوصی بسترها برای سرمایه گذاری کارآفرینان فراهم شود.

همچنین، یکی از هدفگذاری‌های کلان مدیریت ارشد استان را بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی باید دست به دست هم داده و تلاش کنند فضای کسب و کار را در استان به نفع سرمایه گذاری بهبود ببخشند و با تسهیل‌گری‌های بیشتر و دوری از مانع‌تراشی‌ها به کارآفرینان پیام دهند که کرمانشاه منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

در خاتمه جلسه مقرر شد پیش‌نویس آیین‌نامه نظام هماهنگ خرید و استفاده از کالاها و خدمات بخش خصوصی استان کرمانشاه تنظیم و به تایید اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت برسد.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۵
1156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0