اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها

اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها

اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها ، به ریاست احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در محل شورای مرکزی برگزار گردید

کد خبر: 990502001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ مرداد ۹۹ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها ،  به ریاست احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در محل شورای مرکزی برگزار گردید

اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها

اولین نشست منطقه ای شورای روسای سازمان نظام مهندسی استان ها

به ریاست احمد خرم؛ اولین نشست منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی استانها برگزار گردید
نخستین نشست منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی ساختمان استانها به ریاست احمد خرم در محل شورای مرکزی برگزار گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشکیل این نشست را پیرو نشست قبلی شورای روسای استانها مبنی بر برگزاری منطقه ای جلسات و با هدف فراهم شدن فرصت زمانی بیشتر برای طرح مسایل و مشکلات استانها ذکر کرد.
خرم ادامه داد: دفتر نظارت بر عملکرد استانهای سازمان نظام مهندسی ساختمان متولی برگزاری این نشست ها خواهد بود.
وی در ادامه خواستار همکاری، تعامل و تفاهم دفتر نظارت بر عملکرد استانهای سازمان نظام مهندسی ساختمان با استانها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و تسریع در حل مشکلات شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: رؤساى سازمانهاى نظام مهندسى در استان‌ها كمك كنند تا ارزيابىها طبق قانون انجام گردد.
خرم با تاکید بر این که در اصلاح قانون بايد حضور رئيس نظام مهندسى كشور تمام وقت دیده شود، تصریح کرد: در حال حاضر ساختار مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستاى ماموريتهاى این سازمان نیست.
به گفته وی، يكى از آسيبهاى سازمان در گذشته ادغام سازمان و شوراى مركزى بوده است.
خرم با عنوان این که در حال حاضر ارتباط با شوراى انتظامى فعال تر شده است، گفت: همه چيز بايد در جايگاه قانونى خودش قرار بگیرد, ضمن این که خدمات مطلوب بايد به مردم بدهيم.
وی با اشاره به این که ما نبايد از یک‌دیگر بى خبر باشيم، بیان کرد: در شش استانى كه قبل از كرونا سفر داشتم، با دنيايى از پيشنهادات روبرو شدم.
وی گفت: با رايزنىهاى انجام شده، به زودى شهركهاى مهندسى در اطراف كلانشهرها براى مهندسين خانه اولى ساخته خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تعامل و تفاهم با وزارت راه و شهرسازی را يك فرصت دانست و افزود: خوشبختانه هم اکنون تعامل بسيار خوبى با وزير و معاونت امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برقرار شده است.
خرم هم‌چنین در خاتمه گفت: انشاالله سفرهاى استانى شروع خواهد شد.
در آغاز اين نشست، محمدرضا جواهری، رییس دفتر نظارت بر عملکرد استانها، بیان کرد: نخستین نشست منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی استانها را با دعوت از استانهای نزدیک به تهران شروع کردیم، ضمن این که بنا بر تاکید ریاست سازمان، این نشست ها، بصورت مستمر برگزار خواهد شد.
در این نشست، که روسای نظام مهندسی ساختمان استانهای تهران، البرز، قم، قزوین، گیلان، مازندران و اردبیل حضور داشتند، در مورد مباحث مختلف بحث و بررسی گردید.
اعضای حاضر در نشست، خواستار رسیدگی به مشکلات مربوط به موضوع تعارض منافع، اصلاح نظام نامه مالی مالیاتی سازمان، اصلاح شیوه نامه اداره مجامع عمومی با توجه به شرایط کرونا, ابلاغ چارچوب ارزیابی از استان‌ها و حل مشکل شناسه ملی شدند.
تعیین تکلیف تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، تعیین پروتکل مکاتبات سازمان با وزارت‌خانه و ادارات کل راه و شهرسازی، تعیین تکلیف کارگروه سنجش برای انتخابات گروههای تخصصی, تجدید نظر در ضوابط شرکتهای حقوقی، جلوگیری از موضوع دو نقشه ای در پروژه، توسعه تعاملات سازنده با دستگاه‌های مرتبط با نظام مهندسی و تسریع در حل مشکلات تأمین اجتماعی ( بیمه مهندسین ) از دیگر درخواستهای اعضا در این جلسه بود.
هم‌چنین در این نشست، بیان گردید که اقدامات عملی برای افزایش نقش مهندسین در دستور توقف پروژه هایی که خلاف ضوابط و مقررات ساخته میشوند، ضروری است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۹
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0