آیین ‌نامه کنترل ساختمان

نظام مهندسی خواستار توقف آیین ‌نامه کنترل ساختمان گردید

سازمان نظام مهندسی قصد دارد با فرستادن نامه‌ ای از ریاست جمهور درخواست کند تصویب آیین نامه کنترل ساختمان به بعد از تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی موکول گردد.

کد خبر: 960511002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶ - ۷:۴۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،سازمان نظام مهندسی قصد دارد با فرستادن نامه‌ ای از ریاست جمهور درخواست کند تصویب آیین نامه کنترل ساختمان به بعد از تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی موکول گردد.نظام مهندسی خواستار توقف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

نظام مهندسی خواستار توقف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

نظام مهندسی خواستار توقف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

نظام مهندسی خواستار توقف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

تصویب آیین نامه کنترل ساختمان در کمیسیون امور زیربنایی دولت، چالش‌ هایی را میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ایجاد کرده و حالا این سازمان خواستار توقف موقت آیین نامه گردیده است.
کمیسیون امور زیربنایی دولت سرانجام بعد از حدود ۳ سال از نسخه جدید آیین نامه کنترل ساختمان که به گفته ‌ی معاونت وزیر راه و شهرسازی حاصل کار کارشناسی و مشورت با فعالین این حوزه بوده است رونمایی کرد. ولی سازمان نظام مهندسی می ‌گوید قانون جدید مغایرت قانونی دارد و بدون لحاظ موارد اصلاحی تصویب گردیده است. تا جایی که رجبی ریاست این سازمان بنا داشت در روز ۳ شنبه جلسه ای را با اصحاب رسانه برگزار نماید که بنا به توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی برای اصلاحاتی در آیین ‌نامه، جلسه خود را لغو کرد.


در این مورد هم‌ چنین بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان نظام مهندسی، روز پیش نشست فوق العاده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل این سازمان برگزار و بعد از بحث و بررسی در مورد ابعاد مختلف آیین نامه کنترل ساختمان، قرار شد طی نامه ای که به امضای هیات مدیره شورای مرکزی و رئیسان سازمان های نظام مهندسی میرسد، از ریاست ‌جمهور درخواست گردد که بحث تصویب آیین نامه کنترل ساختمان تا تعیین تکلیف طرح اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی متوقف گردد.
منبع : عصر اقتصاد

کانال تلگرام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۶
1426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0