لزوم تصمیمات فرابخشی معاونت وزیر راه و شهرسازی

انتقاد مظاهریان از ساختار اداری نظام مهندسی/سازمانی با سه هزار نیرو

معاونت وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که ساختار اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان، حجیم و این سازمان از وظیفه قانونی اش دور شده است، بیان کرد: این ساختار باید اصلاح گردد.

کد خبر: 970201001 تاریخ انتشار: شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، معاونت وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که ساختار اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان، حجیم و این سازمان از وظیفه قانونی اش دور شده است، بیان کرد: این ساختار باید اصلاح گردد.

انتقاد مظاهریان از ساختار اداری نظام مهندسی

انتقاد مظاهریان از ساختار اداری نظام مهندسی

انتقاد مظاهریان از ساختار اداری نظام  مهندسی/سازمانی با سه هزار نیرو

حامد مظاهریان در مورد مشکلاتی که در ماههای اخیر میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوجود آمده گفت: سازمانهای نظام مهندسی در سالهای گذشته بطرز غیر قابل توجیهی فعالیتهای غیر مرتبط را بعهده گرفته و حجیم شده اند، از همین رو سازمانهای نظام مهندسی که نهادی حرفه ای و غیر انتفاعی هستند و میبایست بر روی وظایف قانونی خود تمرکز کنند در بعضی از استانها اکنون دچار مشکلات متعدد شده اند.
مظاهریان ادامه داد: در برخی استانها این سازمان غیر انتفاعی دارای بیش از سیصد تا چهارصد نفر نیروی کارمند هستند و این مسئله مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است. در تعداد محدودی از سازمانها سرمایه آنها کفایت پرداخت تعهدات را نمیکند و باید هرچه زودتر برای این مشکل راهی پیدا کرد. در مجموع این سازمان بیش از سه هزار نیرو و کارمند در سراسر کشور دارد که باید با رعایت حقوق این نیروها، سازمانها چابک شده و وظایف اعتلایی را دنبال کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با اجرای دستورالعمل اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع کسر پنج درصد از درآمد مهندسان از طرف سازمانهای نظام مهندسی استانها، تعدادی از این سه هزار کارمند بیکار گردند؟ افزود: تا به حال سازمانها از خدمات ارائه شده توسط مهندسان ناظر پنج درصد را برای خود نگه میداشتند که با ابلاغیه وزیر مقرر گردید مهندسان، مالکِ همه حق الزحمه خود باشند و سازمانها دست در جیب آنها نکنند.

انتقاد مظاهریان از ساختار اداری نظام مهندسی

وی خاطر نشان ساخت: در وضعیت جدید، سازمانها باید در محدوده قانون فعالیتهای جدیدی برای خود تعریف و ساختار خود را بازتعریف کنند. سازمانهای نظام مهندسی استانها بجز چند مورد سازمانهایی با قدرت مالی بالا هستند به نحویکه برآورد می گردد در مجموع بیش از پانزده هزار میلیارد ریال سرمایه در اختیار دارند، پس قرار نیست کارمندان را بیکار کنند.
مظاهریان تصریح کرد: بخش اعظمی از این نیروها قراردادی هستند و سازمانهای نظام مهندسی باید برای آن ها فعالیت متفاوتی طراحی و طبق منابع درآمدی خود برای کارمندان، فعالیتهای جدیدی در مسئولیتهای جدید بازتعریف کند.

منبع : خبرگزار مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اردیبهشت ۹۷
907 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0