مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه اولین جشنواره بتن بانه برگزار گردید

اولین جشنواره بتن بانه که توسط نظام مهندسی ساختمان بانه برگزار گردیده بود شام گاه جمعه طی مراسمی با معرفی بهترینها در بانه بکار خود خاتمه داد.

کد خبر: 960306006 تاریخ انتشار: جمعه ۵ خرداد ۹۶ - ۱۰:۲۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، اولین جشنواره بتن بانه که توسط نظام مهندسی ساختمان بانه کردستان برگزار گردیده بود شام گاه جمعه طی مراسمی با معرفی بهترینها در بانه بکار خود خاتمه داد.مراسم اختتامیه اولین جشنواره بتن بانه

 

مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه اولین جشنواره بتن بانه

مراسم اختتامیه اولین جشنواره بتن بانه

اولین جشنواره بتن بانه

اولین جشنواره بتن بانه بهمت نظام مهندسی ساختمان و هم کاری آزمایشگاه مقاومت مصالح کارآرا آزما، اداره استاندارد، شهرداری و بنیاد مسکن بانه با شرکت سی ویک تیم و رقابت بیست و پنج تیم و با هدف بومی سازی مصالح ساختمان و افزایش کیفیت مصالح ساختمان در بانه برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه رئیس نظام مهندسی ساختمان بانه بیان کرد: برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقات بتن از آبان ماه سال نودوپنج انجام شده و این جشنواره مرهون تلاش جمعی، هم کاری و هم فکری از طرف هیئت رئیسه دوره قبلی نظام مهندسی ساختمان بانه است.

فریدون علی محمدی گفت: این مسابقات با هم کاری آزمایشگاه مقاومت مصالح کارآ آزما و ارگانهای مربوطه بانه و با تشکیل کمیته های علمی، اجرایی و مالی برگزار گردید.

به گفته وی این مسابقه در ۴ مرحله با برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی برای تیمهای شرکت کننده در بیست و پنج فروردین ماه سال جاری آغاز گردید و در بیست ونهم فروردین کارگاه تمرینی برگزار گردید.

علی محمدی افزود: در هشتم اردی بهشت روز مسابقه نمونه های ساخته شده و نمونه های بتن طبق طرحهای ارائه شده قالب گیری شد و روز پنج شنبه ۵ خرداد نمونه های بتن قالبگیری شده شکسته شد.

او به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره نمود و ادامه داد: این جشنواره با هدف بومی سازی مصالح ساختمانی، افزایش کیفیت بتن تولید شده و استفاده از مصالح تولید بومی که اشتغالزایی ایجاد میکند، برگزار گردیده است.

علی محمدی با بیان این که در تعریف اولیه کار تغییری مد نظر نبوده و با مصالح موجود در شهرستان بتنها تولید میشود، تصریح کرد: با این شرایط نمونه های بتن تولید شده از کیفیت خوبی بهره مند است.

وی با اشاره به این که این برنامه یک کار تحقیقی و ترویجی است خاطر نشان کرد: دستگاههای خدمات رسان که در بحث عمران و آبادانی فعالیت میکنند بودجه پژوهشی ویژه دارند که میتوانند با هم کاری نظام مهندسی برای تخصیص اعتبارات پژوهشی و در راستای کاربردی کردن تحقیق و پژوهشهایی که در این زمینه انجام میشود فعالیت خود با نظام مهندسی ساختمان را شروع نمایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی اظهار دداشت: آزمایشگاههای مقاومت مصالح شهر باید بشیوه ای عمل نمایند که بتن تولید شده دارای کیفیت لازم و منطبق با استانداردهای مشخص شده باشد و طرحها هم در نظر گرفته میشود.

وی گفت: در ساختمانهایی که بتن به کارگرفته میشود باید نمونه های بتن آزمایشگاهی تهیه گردد، پروسه زمانی خود را طی نماید و ما از کیفیت بتن تولید مطمئن شویم.

در ادامه این برنامه دبیر این جشنواره تصریح کرد: بومی سازی مصالح و استفاده مصالح هر منطقه ارتباط مستقیمی با کاهش هزینه های تولید دارد که تهیه و تولید بتن از این امر مستثنا نیست.

ذکریا سمندری عنوان کرد: شهر بانه بلحاظ تولید مصالح زیر خط فقر و بسیاری از مصالح وارداتی بود که در چند سال اخیر چندین کارگاه تولید مصالح ساختمانی راه اندازی گردید.

سمندری ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره در آبان سال نودوپنج انجام شده، دعوت از جامعه هدف و ذینفعان و تشکیل دبیر خانه در دی ماه نودوپنج، تبلیغات برنامه در اسفند نودوپنج، افتتاحیه کارگاه آموزشی در بیست وپنجم فروردین، مسابقه و تهیه نمونه ها در ۸ اردی بهشت و مراسم اختتامیه در ۴ خرداد انجام گردید.

وی، اهداف برگزاری این جشنواره را بومی سازی مصالح، کنترل حمل مصالح، عقد قرارداد فروش بتن طبق رده مقاومتی، لزوم بازنگری و اصلاح طرحهای اختلاط طبق وضعیت موجود، اجباری نمودن انجام آزمایشهای بتن توسط ناظران نظام مهندسی و کمک به کنترل بی ثباتی بازار و تاکید بر عدم تولید بتن دستی نام برد.

سمندری به چالشها و آسیبهای موجود و لزوم برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: مشکلات حمل، نبود طرح اختلاط مختلف با توجه به تنوع مصالح در کارگاهها، فروش بتن طبق عیار و عدم درج رده مقاومتی در قراردادها و حجم مصالح از ضرورتهای برگزاری این جشنواره است.

سمندری به مهم ترین مشکلات حمل بتن اشاره نمود و گفت: نبود کنترل و نظارت در مسیرهای برون شهر و درون شهری، سلیقه ای بودن قیمت تمام شده بتن و عدم کنترل و نظارت و حمل بار مازاد بر ظرفیت کامیونها با توجیه های متفاوت که سبب تخریب جادههای بین راهی شده است، از جمله این مشکلات است.

او بیان داشت: باید نظارت کامل و بررسی قیمت حمل مصالح در شهرستان بوسیله اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی انجام گردد.

در ادامه این گردهمایی رئیس اداره استاندارد سقز و بانه اظهار کرد: برای توسعه و اشتغال پایدار در جامعه رعایت استاندارد در تمام زمینه ها ضروریترین هدف است که تاکنون آن طور که لازم است به آن توجه نشده است.

هیوا اردلان گفت: هر ساختمان برای این که محکم، پایدار و از کیفیت مناسب برخوردار گردد باید حداقل استانداردها در آن رعایت گردد که در بسیاری از موارد کف کیفیت استانداردها رعایت نمیشود.

او ادامه داد: برای داشتن مصالح و ساختمان با کیفیت باید ارگانهای مرتبط با ساختمان استاندارد مصالح را بصورت کامل در نظر داشته و از به کارگیری مصالح غیر استاندارد جلوگیری نمایند.

تیم اول ثقل بتن سقز که با هم کاری کامران کریم قاسمی پور، همایون سلطانی و امید سلطانی، تیم دوم تیرچه باروران بانه با هم کاری امید مولودی، آرام نادری و فرهاد سلیم پور و تیم سوم نواندیشان با هم کاری سارو سلامزاده، سلیمان حسینی، فخرالدین عارفی و عادل رحمانی بعنوان تیمهای منتخب مسابقات بتن بانه انتخاب شدند.

بانه در دویست و چهل و دو کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۶
1271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0