اصلاح قانون نظام مهندسی با هدف مقابله با کلاه برداری در زمینه فروش ساختمان بهادری اظهار داشت:

کمیسیون عمران فعال‌ ترین کمیسیون مجلس در سال نود و شش

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس سال نود و شش را سالی پر تلاش برای اعضای مجلس عنوان کرد و افزود: برخی مصوبات مانند قانون نظام مهندسی با تلاش کمیسیون عمران در سال گذشته به قانون منجر گردید.

کد خبر: 970109001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ فروردین ۹۷ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس سال نود و شش را سالی پر تلاش برای اعضای مجلس عنوان کرد و افزود: برخی مصوبات مانند قانون نظام مهندسی با تلاش کمیسیون عمران در سال گذشته به قانون منجر گردید.

کمیسیون عمران فعال‌ ترین کمیسیون مجلس در سال نود و شش

کمیسیون عمران فعال‌ ترین کمیسیون مجلس در سال نود و شش

کمیسیون عمران فعال‌ ترین کمیسیون مجلس  در سال نود و شش است

سید هادی بهادری، در تشریح فعالیت ‌های کمیسیون عمران در سال نود و شش، این کمیسیون را فعال ‌ترین کمیسیون‌ مجلس معرفی کرد و ادامه داد: در سال گذشته کمیسیون درگیر مسائل و حوادثی بود که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اتفاق افتاد. هم چنین برخورد قطار، مشکلات حوزه هوایی مانند سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و ماجرای تصادف و غرق شدن کشتی سانچی از جمله مواردی بود که علل وقوع آن در کمیسیون عمران به بحث گذاشته شد.
بهادری، اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور را از دیگر فعالیت‌ های کمیسیون عمران در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این طرح به کمیته نظام مهندسی کمیسیون عمران مجلس ارجاع داده شده بود که بیش از پانزده نشست مختلف در کمیته مربوطه با حضور دستگاه ‌های مرتبط با قانون نظام مهندسی تشکیل شد و بحث‌ های کارشناسی مختلفی در این زمینه با حضور مرکز پژوهش ‌های مجلس صورت گرفت.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر این که جمع‌ بندی کمیته فنی و نظام مهندسی کمیسیون عمران مجلس با وجود حساسیت ویژه‌ اصلاح این قانون، طی یک جلسه دو ساعته با حضور اعضای کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: بیش از دو دهه است که از قانون نظام ‌مهندسی ساختمان کشور می ‌گذرد و به روز رسانی و رفع نواقص آن اهمیت ویژه‌ ای داشت.
وی در مورد اصلاح قانون پیش ‌فروش ساختمان گفت: اصلاح این قانون با هدف مقابله با کلاهبرداری در زمینه فروش ساختمان در دستور کمیسیون قرار گرفت.
وی با اشاره به این که قانون پیش فروش ساختمان در مجلس نهم در کمیسیون قضایی و حقوقی مصوب شده بود، تاکید کرد: برای پیشگیری از سوء استفاده و داشتن نظم مشخص، قانون پیش فروش مصوب گردید تا به این ترتیب، هر نوع قراردادی در مورد پیش فروش ‌ها قابل رهگیری باشد.
بهادری ایرادات موجود در قانون پیش فروش ساختمان را دلیل اصلاح این قانون دانست و اظهار داشت: ایجاد رابطه منطقی بین مصرف کننده واقعی و تولید کننده و مجموعه عوامل دیگر جهت انجام پیش فروش ساختمان، مهم‌ ترین دلیل اصلاح این قانون بود؛ چرا که پیش فروش ساختمان برای تسهیل معاملات مسکن لازم است و عدم رفع نیازهای فروشنده و خریدار از جمله مباحثی بود که در اصلاح این قانون بر آن تاکید گردید.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که لایحه پیش فروش ساختمان حدود ببست و هشت ماده دارد، افزود: کمیسیون عمران با پیگیری ‌ها و مکاتبات با ریاست مجلس، ماموریت یافت موضوع خلاء ‌های قانون پیش‌ فروش بررسی کند.

کمیسیون عمران فعال‌ ترین کمیسیون مجلس در سال نود و شش

وی هم چنین در مورد بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون عمران در سال گذشته مطرح کرد: این لایحه به علت مغایرت چند مسئله از جمله سهم شهرداری ‌ها از این مالیات، وضعیت کیفی ساخت و سازها و کیفیت مصالح ساختمانی با قوانین گذشته در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. هم چنین در بحث بافت فرسوده نیز نشست هایی داشتیم که مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای بررسی احیا، مرمت، بازسازی، نوسازی بافت فرسوده شهری و ناکارآمد شهری و سکونتگاه ‌های غیررسمی به کمیسیون آمدند.
نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: شورای عالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری طرحی برای احیا و مرمت بافت ‌های فرسوده گرداوری کرده بود، گفت: در این مورد از نظرات اعضای کمیسیون در جهت اصلاح و تطبیق برنامه پیشنهادی شورایعالی بازآفرینی مناطق فرسوده شهری استفاده شد.
بهادری با انتقاد از محقق نشدن قانون مصوب مجلس در مورد نوسازی و بهسازی بافت ‌های ناکارآمد شهری ادامه داد: متاسفانه قانونی که از سال هشتاد و نه مصوب شده و در قانون برنامه ششم هم به آن تاکید شده در مورد نوسازی بافت فرسوده تا به حال محقق نگردیده است.
وی بررسی موضوعات بودجه نود و هفت را هم از دیگر برنامه‌ های کمیسیون متبوعش در سال نود و شش عنوان کرد و افزود: در بررسی تبصره‌ هایی که مربوط به کمیسیون بود، در مورد ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون و برون ‌شهری اعم از اتوبوس، مینی‌ بوس، کامیون و کامیونت، آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری، حمل و نقل ریلی، کمک به بازسازی بافت فرسوده تهران و مناطق آسیب دیده از زلزله تصمیم‌ گیری شد که با نهایی شدن مصوبات کمیسیون، پیشنهادات بودجه‌ کمیسیون عمران به کمیسیون تلفیق ارسال گردید.
وی یاد آور شد: ریاست سازمان هلال‌احمر هم با حضور در کمیسیون عمران در مورد کمبودها و نیازهای بودجه‌ ای این سازمان و یافتن راه ‌حل ‌هایی برای افزایش بودجه این سازمان مسائلی را مطرح کرد و اعضای کمیسیون نیز بر تخصیص بودجه مصوب به این سازمان تاکید کردند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که در سال نود و شش این کمیسیون توانست گزارش‌ هایی را در صحن قرائت کرده و آنها را به نتیجه برساند، عنوان داشت: برخی مصوبات مانند قانون نظام مهندسی با تلاش کمیسیون عمران در سال گذشته به قانون منجر شد.
بهادری در خاتمه، سال نود و شش را سالی پرتلاش برای اعضای مجلس عنوان کرد و در پاسخ به این سوال که ایام عید را چگونه سپری خواهید کرد، افزود: تعطیلات عید را به حوزه خانه ام در ارومیه خواهم رفت.

منبع : خبرگزاری آنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ فروردین ۹۷
1108 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0