دیه جای کارگر را پرنمی ‌کند/کارفرمایان؛ مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان خبرداد:

دیه جای کارگر را پرنمی ‌کند/کارفرمایان؛ مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند

ریاست سازمان نظام مهندسی استان سمنان بیان کرد: یکی از اصلی‌ ترین مطالبات از دولت در زمینه تامین ایمنی معادن الزام کارفرمایان به رعایت آیین‌ نامه ‌بکارگیری مسئولان ایمنی معادن است.

کد خبر: 960531003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ - ۷:۴۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  ریاست سازمان نظام مهندسی استان سمنان بیان کرد: یکی از اصلی‌ ترین مطالبات از دولت در زمینه تامین ایمنی معادن الزام کارفرمایان به رعایت آیین‌ نامه ‌بکارگیری مسئولان ایمنی معادن است.مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند

مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند

دیه جای کارگر را پرنمی ‌کند/کارفرمایان؛ مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند

دیه جای کارگر را پرنمی ‌کند/کارفرمایان؛ مسئولین ایمنی را ، جدی نمی ‌گیرند

«محمد ابراهیم برهانی» با اشاره به این که هشتاد درصد از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند،گفت: مسئول ایمنی اولین شخصی است که مسئول گزارش موارد مربوط بعدم رعایت ایمنی توسط کارفرما است و قانون کار هم وجود وی را در کارگاه ‌های بالای بیست و پنج نفر کارگر ضروری کرده است با این وجود کار فرمایان به علل اقتصادی مسائل ایمنی را که با حیات کارگران و خانواده ‌های آنها گره خورده است، در حاشیه نگه داشته‌اند.

برهانی با تاکید بر این مطلب که دولت می ‌تواند در قالب یارانه برای تامین ایمنی معادن به کمک کارفرمایان بیاید، ادامه داد: اهمال کارفرمایان در این بخش نباید مانع از آن گردد که دولت مسئولیت خود را بدست فراموشی بسپارد هر چند دولت سال گذشته چهار میلیارد تومان برای تجهیز نمودن معادن اختصاص داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماه پیش در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس کارگران معدن یورت از اختصاص چهار میلیارد تومان برای تجهیز معادن خبر داد و افزود: ایمنی معادن پایانی ندارد.

مسئولین ایمنی را جدی نمی ‌گیرند

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی استان سمنان، یکی از عارضه‌ های اصلی عدم حضور مسئول ایمنی و بی‌ توجهی به نقش حیاتی آن زیرپا گذاشتن سندهای بالادستی هم چون «آیین‌ نامه ایمنی در معادن» و «دستورالعمل ارزیابی ریسک در معادن» شده است. وی در همین رابطه عنوان کرد: مسئول ایمنی در طول روز در معدن حضور دارد و بخوبی بر نقایص موجود در معادن اطلاع دارد؛ قطعا کارگران ضوابط ایمنی را نمی‌ شناسند و نباید از آنها توقع داشت که مثلا وجود گاز‌ها بی رنگ و بی بو در معادن زغال سنگ را تشخیص دهند.

برهانی در ادامه با اعلام این که هزینه نکردن برای ایمنی معادن تنها در هنگام وقوع حادثه خود را نشان می ‌دهد، عنوان کرد: گزارش ‌هایی جامع در مورد وضعیت ایمنی معادن ذغال سنگ استان سمنان تهیه کرده ‌ایم و آن ها را برای مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده ایم چراکه معادن زغال سنگ  فوق ‌العادده حادثه‌ خیز هستند.

دیه جای کارگر را پرنمی‌ کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با اعلام این که بیان علل حادثه بعد از وقوع آن به تعبیری عذر بدتر از گناه است، یاد آور شد: در یک کلام باید از حادثه جلوگیری کرد این امر از این حیث حائز اهمیت است که باید از مرگ یک کارگر هم جلوگیری کرد و توجه داشت که پرداخت دیه به خانواده کارگران جای آنها را پر نمی ‌کند.

برهانی با اشاره به گلایه ‌هایی که از عدم آشنایی پیمان کاران با محیط‌ های کار حادثه خیز می‌ شود، افزود: یافتن پیمان کار دارای صلاحیت مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و این امر با توجه به وجود هزاران پیمان کار در کشور تقریبا نشدنی است.

برهانی گفت: در این شرایط باید کارگران و کار فرمایان آموزش‌ های ایمنی ببینند تا هر کدام به سهم خود بتوانند در تامین ایمنی معادن مشارکت داشته باشند البته همان طور که گفته شد وجود مسئول ایمنی یک ضرورت است و نباید از آن غافل شد.

منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ مرداد ۹۶
1014 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0