دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی ، برگزار شد. وی گفت: در شرایط کاملا متفاوتی از گذشته روبرو هستیم

کد خبر: 000522003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ مرداد ۰۰ - ۱۰:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی ، برگزار شد. وی گفت: در شرایط کاملا متفاوتی از گذشته روبرو هستیم

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با حضور حسین عبده تبریزی
در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی؛
عبده تبریزی بیان کرد: در شرایط کاملا متفاوتی از گذشته روبرو هستیم
مشاور عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: بنظر میرسد دولت جدید با تکرار اشتباهات مسکن مهر و مداخله مستقیم خود در ساخت مسکن و مدلهای غیرکارشناسی در تامین مالی آن موجب تولید پول پرقدرت در اقتصاد بشود و به تورم جدیدی دامن بزند.
حسین عبده تبریزی، مشاور عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی به تحلیل مسایل مختلف در بخش مسکن و ساختمان پرداخت.
تبریزی با عنوان اینکه در شرایط کاملا متفاوتی از گذشته روبرو هستیم، ادامه داد: طرح ‌های ساخت مسکن باید ظرافت‌ های بسیاری را مدنظر قرار دهد.
مشاور عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، تنگاهای تامین مالی، تولید پول پرقدرت، کاهش قدرت خرید و به تبع آن کاهش تقاضا را از جمله پیچیدگی‌های شرایط فعلی کشور عنوان کرد.
وی افزود: شرایط فعلی کشور با گذشته تفاوت های بسیاری دارد، زیرا علاوه بر تنگناهای مالی دولت، قدرت خرید مردم به نحوتعیین کننده ای بر میزان تقاضا اثرگذاشته است. بر همین اساس، تولیدکنندگان مسکن دیگر مانند گذشته نخواهند توانست واحدهای خود را بفروشند.
تبریزی اظهار داشت: بنظر میرسد دولت جدید با تکرار اشتباهات مسکن مهر و مداخله مستقیم خود در ساخت مسکن و مدل های غیرکارشناسی در تامین مالی آن سبب تولید پول پرقدرت در اقتصاد بشود و به تورم جدیدی دامن بزند.
وی با تاکید بر اینکه دولت جدید باید موانع فعالیت بخش خصوصی را بردارد و بانکهای تخصصی از جمله بانک مسکن را مامور تامین منابع این حوزه کند، گفت: تولید مسکن در برخی از سالهای گذشته توانسته بود بخش قابل ملاحظه ای از GDP را در اختیار گیرد. بر همین اساس، با برنامه ریزی دقیق بخش مسکن هم‌چنان میتواند این نقش را در اقتصاد ملی ایفا کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۰۰
580 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0