قادر تقی زاده

تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی است

قادر تقی زاده در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل بیان کرد: تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی بوده و ملزم به اخذ و ارایه تاییدیه از سازمان آتش نشانی و سازمان استانداردسازی هستند.

کد خبر: 960220008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۳۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، قادر تقی زاده در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل بیان کرد: تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی بوده و ملزم به اخذ و ارایه تاییدیه از سازمان آتش نشانی و سازمان استانداردسازی هستند.تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی

تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی

تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی

تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی

تقی زاده ادامه داد: تله‌کابین حیران، تله‌سیژ آلوارس و پل معلق مشگین‌شهر از جمله مکانهای گردشگری هستند که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور میباشند و باید گواهی نامه استاندارد آن ها بررسی و صادر گردد.
وی به مشکلات استانداردسازی و مستحکم‌سازی بعضی از هتلها، هتل آپارتمانها و مهمان پذیرها اشاره کرد و افزود: اگر هر یک از این مکانها گواهی نامه استحکام بنا، استاندارسازی و گواهی از سازمان آتش نشانی را ارائه ننمایند، پروانه فعالیت آنها را تمدید نخواهیم کرد.
وی با اشاره به این که سیزده هتل استاندارد شده است، تصریح کرد: نود هتل آپارتمان برای استاندارد شدن و گرفتن گواهی نامه استحکام بنا هزینه سنگین لازم دارند و برای استانداردسازی این اماکن باید مشکلات آنها مورد عنایت قرار گرفته و درصورت لزوم تسهیلات لازم ارایه گردد.


تقی زاده تاکید کرد: اطفای حریق و اعلام حریق آسانسور و پله اضطراری از جمله شاخصهای استانداردسازی هستند که باید هتلها، آپارتمانها و مهمانپذیرها مجهز به آن گردند تا درصورت بروز حادثه هیچیک از ارگانهای شهرداری وسازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل  زیر سوال نروند.
او اظهار داشت: با رعایت قوانین حقوقی و فنی و سایر قوانین میتوانیم در راستای استانداردسازی و سامان دهی مکانهای گردشگری موثرتر عمل کنیم.
ایشان در باره افزایش نرخ مراکز اقامتی اذعان کرد: واحدهایی که نمیتوانند گواهی نامه‌های لازم را اخذ نمایند، افزایش نرخ نخواهند داشت.
وی با اعلام این که استان اردبیل با داشتن دویست و بیست و سه واحد اقامتی، از نظر تعداد مراکز رتبه سوم را درسطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد، در استان اردبیل صدویک مهمانپدیز که پنجاه و یک مورد در سرعین فعال است و بیست و یک مهمانسرا نیاز به مقاومسازی و بیست و پنج مورد آن نیاز به بازسازی کامل دارد.
تقی زاده مطرح کرد: در شهرسرعین برخی از واحدهای آب درمانی فعالیت دارند که از عنوان آب درمان بدون تخصص آب درمانی استفاده نموده اند و این امر سبب شده آبهای درمانی حالت درمانی خود را ازدست داده و سبب بی‌اعتمادی گردش گران گردند و در این مورد نیاز به گرفتن مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.

منبع: جماران

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۶
1060 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0