رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم گشایش الکامپ 22 وعده داد:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: «دولت همراه» دهه فجر راه اندازی می شود / در حال مذاکره برای ادغام الکامپ و تلکام هستیم

معاون وزیر ارتباطات از راه اندازی پروژه «دولت همراه» در دهه فجر خبر داد و گفت: بر اساس این پروژه خدمات عمومی دولت الکترونیکی بر بستر موبایل به مردم ارائه می‌شود.

کد خبر: 3277 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ آذر ۹۵ - ۱۱:۲۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نصرالله جهانگرد پنجشنبه در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای خدمات دولت الکترونیکی گفت: با آماده سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و خدمات دسترسی مردم امیدواریم در دهه فجر خدمات عمومی دولت را بر بستر موبایل به مردم عرضه کنیم.مذاکره برای ادغام الکامپ و تلکام

مذاکره برای ادغام الکامپ و تلکام

الکامپ و تلکام

مذاکره برای ادغام الکامپ و تلکام

وی اجرای پروژه دولت الکترونیکی بر بستر موبایل را مرحله تکاملی سرویس دهی دولت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه از طریق شبکه ارتباطی کشور و تکنولوژی موبیلیتی، خدمات دولت الکترونیکی، دولت موبایل و پرداخت الکترونیکی با سهولت بیشتر، ارزانی و سرعت بیشتر به مردم ارائه می‌شود.
وی حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در شرایط کنونی ۳۲ هزار میلیارد تومان و سهم این صنعت را از تولید ناخالص ملی ۲.۶ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته بیشترین سهم رشد در برنامه ششم توسعه مربوط به این بخش خواهد بود و امیدواریم در پایان برنامه ششم فناوری اطلاعات و ارتباطات با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش، بیش از ۵ درصد از GDP کشور را به خود اختصاص دهد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برآوردها در برنامه ششم و هفتم توسعه گفت: پیش‌بینی می‌شود سهم فناوری اطلاعات به ۴۰ درصد در این برنامه‌ها برسد و این موید آن خواهد بود که سرویس خدمات و محتوا به صورت فزاینده‌ای بر بستر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی رشد کند.
جهانگرد لازمه توسعه این بخش را ایجاد محیطی از نوآوری و خدمات جدید با ارتقا محتوای بومی عنوان کرد و گفت: طی دو سال و نیم گذشته ۱۰۰ هزار اپلیکیشن فارسی در کشور طراحی و تولید شده است که این موضوع می‌تواند بستر جدیدی برای تسهیل رشد اقتصادی و اجتماعی کشور باشد چرا که ما معتقدیم رشد صنعت و اقتصاد کشور موکول به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر این اساس وزارت ارتباطات پروژه حمایت از رونق محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات را کلید زده است.
جهانگرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه  الکامپ و  حضور شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات  در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به همگام و همسو شدن فناوری های اطلاعات و ارتباطات، در حال مذاکره با شرکت سهامی نمایشگاهی هستیم تا از سال آینده الکامپ و تلکام با هم ادغام شوند.
وی گفت: امسال دولت در نمایشگاه الکامپ تمامی دستاوردهای خود در حوزه دولت الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

مذاکره برای ادغام الکامپ و تلکام

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آذر ۹۵
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0