رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

نظام مهندسی کشاورزی، برای انجام وظایف خود، به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد: به دولت پیشنهاد شده که 1 درصد از اعتبارات خاک و آب بصورت بلاعوض یا یارانه، در اختیار این سازمان قرار گیرد تا این ارگان غیردولتی بهتر از گذشته در انجام وظیفه های خود بکوشد.

کد خبر: 10149 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ - ۱۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد: به دولت پیشنهاد شده که ۱ درصد از اعتبارات خاک و آب بصورت بلاعوض یا یارانه، در اختیار این سازمان قرار گیرد تا این ارگان غیردولتی بهتر از گذشته در انجام وظیفه های خود بکوشد.نظام مهندسی برای انجام وظایف به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

نظام مهندسی برای انجام وظایف به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

نظام مهندسی برای انجام وظایف به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

نظام مهندسی برای انجام وظایف به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

احمد کبیری با اشاره به نام گذاری سال جدید بعنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، گفت: اگرچه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بطور مستقیم ایجاد اشتغال نمیکند، اما با تکمیل آموزش مهارتی بویژه بعد از اتمام دوره دانشگاهی، میتواند نقشی بسزا هم در افزایش تولید و هم در ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان داشته باشد.

به گفته کبیری، فعلا ده‌ها هزار کارشناس و کارشناس ارشد رشته‌های مختلف کشاورزی در کشور وجود دارد که بدنبال کار هستند و در مقابل، میلیونها بهره‌بردار ایرانی نیز بخدمات فنی کشاورزی نیازمند هستند. بنابراین سازمان نظام مهندسی کشاورزی، میتواند بعنوان یک بخش غیردولتی، با برگزاری کلاسهای آموزشی، تکمیل‌کننده راه دانشگا‌ها باشد. چرا که علم کشاورزی به رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی شباهت ندارد و حضور در عرصه‌های عملی برای دانشجوهای کشاورزی بسیارضروری است.

وی بیان کرد: طبق این اساس، وقتی دانش‌آموخته، با شرکت در دوره‌های تکمیلی، مهارت و تجربه خود را ارتقا میدهد، راحتتر میتواند در واحدهای تولیدی استخدام شده و صاحبان کسب‌وکار نیز اعتماد بیش تری به آنان خواهند داشت. ضمن این که بهره‌وری تولید نیز افزایش مییابد. بهمین دلیل لازم است تا یک درصد از کل بودجه مربوط به خاک و آب در این عرصه هزینه گردد تا مانند سرمایه‌گذاری باشد برای ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی.

احمد کبیری در پایان افزود: در اردیبهشت امسال، آزمونی برای معرفی کارشناسهای رشته‌های دامپروری، گلخانه و قارچ برگزار میگردد که پس از کسب امتیازات لازم، دانش‌آموخته مورد نظر به واحدهای از پیش تعیین شده معرفی میگردند تا بعنوان مسئول فنی خدمت نمایند./

منبع:ایانا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ فروردین ۹۶
1425 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0