حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور

حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور

حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور ، اجرایی می گردد. سازمان در تحقق رسالت گسترش دانش و پشتیبان تولید در بخش کشاورزی اقداماتی انجام داد

کد خبر: 000728001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ مهر ۰۰ - ۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور ، اجرایی می گردد. سازمان در تحقق رسالت گسترش دانش و پشتیبان تولید در بخش کشاورزی اقداماتی انجام داد

حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور

حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان بیان کرد:
حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور اجرایی می گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان گندم‌کار کشاورزی قراردادی استان اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور اجرا می گردد.
مهدی تقی‌پور، با اشاره به اقدامات سازمان در تحقق رسالت گسترش دانش و پشتیبان تولید در بخش کشاورزی، تصریح کرد: به زودی اجرای دستورالعمل حمایتی از تولیدکنندگان گندم‌کار کشاورزی قراردادی در استان اصفهان به عنوان استان پیشرو و با اتکا به دانش اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همکاری دستگاه ‌های اجرایی استان، شروع خواهد شد.
تقی پور اظهار داشت: طبق این بسته حمایتی، تولیدکنندگان گندم از طریق کشاورزی قراردادی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از حمایت ‌هایی نظیر پاداش بهره‌وری، یارانه انتقال دانش و فناوری، یارانه حق بیمه، یارانه آزمون آب، خاک، گیاه و نسخه‌نویسی و تسهیلات بانکی برای تامین مالی برخوردار می ‌گردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران بعنوان مجری دولتی کشاورزی قراردادی و کارخانجات آسیابانی آرد سازی، سیلوداران، کارخانجات ماکارونی و فعالان صنف و صنعت مرتبط با آرد و نان بعنوان مجریان غیردولتی کشاورزی قراردادی هستند.
تقی پور ادامه داد: آنها موظفند با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و سایر فعالان نسبت به ثبت اطلاعات کشاورزان گندم‌کار مشارکت‌کننده در کشاورزی قراردادی در سامانه مدیریت و رصد کشاورزی قراردادی گندم اقدام کنند.
وی افزود: در این طرح نظارت محلی بر عهده سازمان جهادکشاورزی استان ‌ها و نظارت عالیه بر عهده معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی است.
تقی پور گفت: طبق اطلاعات سطح زیر کشت کشاورزان طرف قرارداد بیمه کشاورزی، به تولیدکنندگان گندم با بیش از متوسط عملکرد کشور که برای گندم آبی ۴.۲ تن در هکتار و برای گندم دیم ۱.۲تن در هکتار است به ترتیب حداکثر تا ده و پانزده درصد قیمت تضمینی متناسب با توان اکولوژیکی مناطق بعنوان پاداش بهره‌وری پرداخت می گردد.
یارانه تولید و اشاعه دانش برای افزایش تولید گندم
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خاطر ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی موظف است یارانه تولید و اشاعه دانش را به تولیدکنندگان و اشاعه‌دهندگان دانش و فناوری ‌های کاربردی موثر در راستای افزایش کمی و کیفی تولید گندم ارائه دهد.
تقی پور تصریح کرد: هم‌چنین به میزان یک صدم تا نه صدم درصد قیمت تضمینی متناسب با اثربخشی دانش و فناوری در افزایش تولید گندم پرداخت می‌ گردد که نحوه اجرای آن با استناد به اطلاعات گذشته تولید گندم کشاورزان طرف قرارداد و بنا بر پیشنهاد سازمان خواهد بود.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۰۰
615 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0