نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی با تلاش مهندسان ساختمانی در مازندران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ساخت و ساز های ایرانی و اسلامی، گفت: ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب و صرفه‌ جویی انرژی در اهداف نظام مهندسی قرار داده شده که باید تقویت شود.

کد خبر: 9042 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۹۵ - ۳:۰۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ساخت و ساز های ایرانی و اسلامی، گفت: ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب و صرفه‌ جویی انرژی در اهداف نظام مهندسی قرار داده شده که باید تقویت شود.مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی با تلاش مهندسان ساختمانی

مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی با تلاش مهندسان ساختمانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی با تلاش مهندسان ساختمانی

همایش مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و معدن استان مازندران و بسیج مهندسین استان، امروز در مجتمع فرهنگی اهل بیت (ع) با پخش کلیپی از شهدای گمنام شروع شد.

پخش این کلیپ به واسطه هم زمانی این گردهمایی با معطر شدن فضای مازندران به حضور شهدای گمنام بوده که قرار است فردا درشهر ساری تشییع شوند.

مهران فرصت، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بعنوان سخنران ابتدایی این نشست درسخنان کوتاهی با گرامیداشت روز مهندس بیان کرد: نقش مهندسان در جامعه امری مهم و اثرگذار بوده و باید ارج نهاده شود.

وی با بیان این که فعالیت در حرفه مهندسی دراستان مازندران جای کار بسیار دارد، افزود: همه روز سال در مازندران باید به روز مهندسی نامگذاری شود تا جایگاه فعالان این حوزه برای جامعه آشکار‌ شود.

آقای فرصت با اشاره به اینکه استان مازندران دارای مهندسان مجرب و جوانان کارآزموده است،خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای بالا رفتن دانش مهندسی در استان مازندران گام برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ساخت و سازهای ایرانی و اسلامی، افزود: ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، صرفه‌جویی انرژی در اهداف نظام مهندسی قرار داده شده که باید تقویت شود.

فرصت بیان کرد: شهری اسلامی باید شهری آرام برای ساکنان باشد، افزود: با رعایت مقررات ملی ساختمان میتوانیم دربحقیقت پیوستن این خواسته مقام معظم رهبری اثرگذار باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمانهای نظام مهندسی در توسعه استان، تصریح کرد: موضوع ایمنسازی ساختمانها در همه شهرداریهای مازندران نظیر ساری باید اجرایی شود.

ایجاد فرصت عادلانه برای معلولان در جهت توانمندسازی

سید سعید آرام، مدیرکل بهزیستی استان مازندران نیز با اشاره به اینکه مناسبسازی و تردد برای جامعه معلولان امری پسندیده بوده که توسط مهندسان اجرایی می‌شود، افزود: مازندران در نخستین گردهمایی ملی مناسبسازی کشور رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصهای مهم توسعه یافتگی در جوامع، بهره‌ گیری از توان اشخاص جامعه و ایجاد فرصت برابر برای معلولان است، گفت: ۱۰% جامعه ما دچار معلولیت بوده و با حساب کردن جمعیت سالمندان، این افراد به ۱۵ تا ۳۵% مستعد دریافت شرایط ویژه هستند.

مهندسان؛ پیشگام تحقق جهاد اقتصادی

علی نبییان، معاون ‌استاندار استان مازندران در این گردهمایی با اشاره به اینکه خواجه نصیرالدین طوسی مهندس ارزشمندی بوده که ایرانی ها به ایشان افتخار میکنند، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی این روز به ” مهندس ” نام گذاری شده است.

نبییان با بیان این که مهندسان درجای جایکشور عزیزمان ایران ‌خدمترسانی داشته و گامهای بلندی را در همه زمینه ها انجام دادند، افزود: گوشه‌هایی از پیروزی انقلاب و سازندگی کشور به‌ کمک و یاری مهندسان جهادگر و ارزشی ایرانی بوده است.

وی با یادآوری شهیدان چمران و باکری که برای حفظ و کیان نظام اسلامی ایران به این درجه رسیدند، اذعان داشت: باید در این مناسبتها یاد و خاطره شهدای مهندسی و مهندسان شهید را پاس داشت و این نظام حاصل تلاش همه مردم بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مازندران با بیان این که مجموعه فنی و مهندسی کشور به این بلوغ رسیده که باید مجموعه مقررات ملی ساختمان را شکل دهد، افزود: سالهفتاد و جهاراین مقررات تصویب و ابلاغ شده که اتفاق ارزشمندی در حوزه ساخت و سازهای ساختمانی بوده است.

وی با اشاره به این که نظام مهندسی کشور به جایگاه مطلوب و ویژه خود رسیده است، افزود: مهندسان گامهای بلندی را در سازندگی و آبادانی کشور برداشتند.

نبییان با اظهار این که مهندسان دربه حقیقت پیوستن نیتهای مقام معظم رهبری باید پیشگام جهاد اقتصادی باشند، تصریح کرد: مهندسان تشکلی مردمی و خصوصی بوده و به هیچ سازمانی ارتباط ندارند.

وی با اشاره به این که مجموعه نظام مهندسی ساختمان و معدن استان مازندران پویا بوده و در کشور دارای طراز مثبت هستند، افزود: همایش مشترک مهندسان ساختمان و معدن گامی هدفمند و اثرگذار در جهت هم اندیشی و تعامل است.

در این نشست تفاهم‌ نامه‌ای به امضای مدیرکل بهزیستی استان مازندران و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بسته شد تا نسبت به مناسبسازی فضاهای ساختمانی و اداری برای معلولان بیشتر اقدام شود…

 

منبع: تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۵
1163 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0