ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند

فرج الله رجبی، با عنوان این که در طرحهای بازبینی شهری بایدساخت و ساز ها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند

کد خبر: 970208011 تاریخ انتشار: شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی، با عنوان این که در طرحهای بازبینی شهری بایدساخت و ساز ها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند، ادامه داد: برای منع ساخت و ساز در حریم گسلها باید پهنه های مختلفی مطالعه گردد.

ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند

ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند

ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا  متوقف گردند

وی، با اشاره به مصوبه اخیر شورایعالی شهرسازی در مورد منع ساخت و ساز در حریم گسلها، افزود: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده از این رو ما باید با شناسایی بناهای پرخطر و علائم گسلها در طرحهای توسعه شهری آنها را منظور کنیم.
رجبی، با اشاره به این که در طرحهای بازبینی شهری باید شهرها به سمتی هدایت گردند که ساخت و ساز ها از گسلها فاصله گرفته یا متوقف گردد، گفت: هدایت ساخت و سازها به رعایت اصول نیازمند کار میدانی بوده از اینرو باید اعتباراتی در نظر گرفته شود.

تهران در اولویت بازبینی شهری قرار بگیرد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید متولی طرح بازبینی شهری با نگاه و رویکرد فاصله گرفتن از گسلها و رعایت حریم آنها باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که در شهرهایی مانند تهران باید بازبینی شهری در اولویت قرار بگیرد، خاطر نشان ساخت: موانع پیش روی بازبینی شهری موانع خاصی نبوده ولی همین موانع جزیی نیز باید در توسعه شهری دیده شود.
گسل تهران
رجبی با اشاره به این که برای مقابله با ساخت و ساز در حریم گسلها باید مطالعات مقدماتی وجود داشته باشد، یاد آور شد: مسائل مرتبط با آبهای سطحی، فاضلاب، زمین شناسی، زیست محیطی، باد غالب از موضوعاتی است که در بازبینی شهری باید مدنظر باشد.

ساخت و سازها از گسل فاصله گرفته یا متوقف گردند

برای منع ساخت و ساز در حریم گسلها باید پهنه های مختلفی مطالعه گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ، با عنوان این که برای منع ساخت و ساز در حریم گسلها باید پهنه های مختلفی مطالعه گردد، بیان داشت: در آن مطالعه باید علی القاعده به بحث گسلها پرداخته شود ولی اگر در طرحها دیده نشده باشد باید در بازبینی طرحها با اولویت کلان شهرها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده مجلس دهم ابراز کرد: سازه های قرار گرفته در حریم گسلها باید در طرح بازبینی شهری مورد مطالعه دقیق قرار گرفته تا مشکلی از این حیث ایجاد نگردد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۷
1157 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0