نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌ های کشور تشدید می‌ گردد علاءالدین ازوجی

شروع طرح اشتغال فارغ‌التحصیلین از ۴شنبه / شصت و نه هزار نفر واجد شرایط

مدیر کل توسعه اشتغال وزارت کار از اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلین از 4 شنبه خبرداد و بیان کرد : تاکنون سیصد هشتاد و شش هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که شصت و هشت هزار وششصد نفر واجد شرایط هستند.

کد خبر: 960419002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ تیر ۹۶ - ۶:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیر کل توسعه اشتغال وزارت کار از اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلین از ۴ شنبه خبرداد و بیان کرد : تاکنون سیصد هشتاد و شش هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که شصت و هشت هزار وششصد نفر واجد شرایط هستند.شروع طرح اشتغال فارغ‌التحصیلین از ۴شنبه شصت و نه هزار نفر واجد شرایط

 

شروع طرح اشتغال فارغ‌التحصیلین از 4شنبه شصت و نه هزار نفر واجد شرایط

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شروع طرح اشتغال فارغ‌التحصیلین از ۴شنبه شصت و نه هزار نفر واجد شرایط

 

علاءالدین ازوجی با اشاره به این که فاز اجرایی طرح کارورزی (ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلین دانشگاهی) از روز ۴ شنبه شروع میشود تصری کرد: تاکنون سیصد و هشتاد و شش هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام نمودند که البته سطح تحصیلات این افراد از ابتدایی تا دکتری را شامل ‌گردد.
ازوجی با اعلام این که طرح کارورزی صرفا برای اشتغال زایی فارغ‌التحصیلین دانشگاهی از مقطع فوق دیپلم به بالا را شامل میشود، ادامه داد: از کل تعداد سیصد و هشتاد و شش هزار نفری که در سامانه ثبت نام کردند شصت و هشت هزار و ششصد نفر دارای مدارک دانشگاهی هستند و مشمول طرح میشوند.
وی افزود: البته اطلاعات سایر افرادی که در سامانه کارورزی ثبت نام نموده‌اند هم در بانک اطلاعاتی متقاضیان شغل ثبت میشود و در سیاست گذاری طرحهای اشتغالی مد نظر قرار میگیرد.
ازوجی در مورد میزان استقبال واحدهای پذیرنده و کارفرمایان برای جذب واجدان شرایط طرح کارورزی تصریح کرد: واحدهای اقتصادی متقاضی نیروی کار فارغ التحصیل که تحت عنوان واحدهای پذیرنده عنوان میشوند از سوی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم چنین دستگاههای اجرایی استانی شناسایی میشوند. در زمینه جذب فارغ التحصلین دانشگاهی مذاکرات خیلی خوبی با نمایند ه های بخش خصوصی و تعاونی مانند اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون صورت پذیرفته تا از ظرفیت بخش خصوصی در طرح کارورزی استفاده گردد.
مدیر کل سیاست گذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار عنوان کرد: بر اساس گزارشهای دریافتی، خوشبختانه طی دو سه هفته پیش، نظر به نشست ها با نمایندگان بخش خصوصی و هم چنین ابلاغ برنامه جامع اشتغال فراگیر از طرف معاون اول رئیس جمهور، تحرکات خوبی در بازار کار در استانها مشاهده‌ میشود.
سهم هر بخش از جذب سالانه نیروی کار


وی با یادآوری هدف گذاری اشتغال صد و پنجاه هزار فارغ التحصیل در سال با اجرای طرح کارورزی یادآور شد: در همین زمینه سلسه جلسه های وزارت کار با بخش خصوصی و تشکلها شروع شده و نیاز آن ها به نیروی کار هم سنجیده شده است.
مدیرکل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار تاکید کرد: طبق جلسه هایی که تاکنون برگزار گردیده است استقبال خوبی از طرف بخش خصوصی برای جذب نیروی کار شده است به طوری که سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام آمادگی کرده تا در قالب طرح کارورزی سالانه سی هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول شوند.
وی خاطر نشان کرد: در بخش دام پزشکی پنج هزار نفر، در بخش حمل و نقل اشتغال پنج تا هفت هزار نفر، در بخش تعاون حدود پانزده هزار نفر و در دیگر بخشها از جمله اصناف هم استقبال قابل قبولی شده است.
سی و پنج اقدام برای تحریک بازار در قالب برنامه اشتغال فراگیر
ازوجی درمورد آخرین اقدامات اجرای برنامه جامع اشتغال فراگیر که اخیرا از طرف معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است عنوان کرد: در این برنامه حدود سی و پنج نوع اقدام از طرف وزارتکار، دستگاههای اجرایی، استانداریها و بخش خصوصی برای تحریک بازار کار باید انجام گردد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که دستورالعمل برنامه اشتغال فراگیر هم حداکثر تا هفته آینده به استانها ابلاغ میشود مطرح کرد: دستورالعملی که تهیه میشود نحوه تخصیص یارانه‌ها، مشوقهای دولتی، نظام پایش و سایر موارد را در بر میگیرد.
تلاش ایجاد اشتغال برای نهصد و هفتاد هزار نفر در سال نود و شش
وی در مورد وضعیت عرضه نیروی کار هم اظهار داشت: سالانه بین هشتصد هزار تا هشتصد و پنجاه هزار نفر عرضه نیروی کار در کشور داریم که هشتاد الی هشتاد و دو درصد این افراد از فارغ التحصیلین دانشگاهی هستند.
مدیرکل سیاست گذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزیر کار در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای طرحهای اشتغالی دولت امسال اشتغال زایی برای نهصد و هفتاد هزار نفر طبق تکیلف برنامه ششم توسعه محقق میشود یا خیر ابراز داشت: تاکنون بدلیل این که برنامه مدونی در سیاستهای کلان در حوزه اشتغال وجود نداشته است بازار کار با یک روند روبه رشد خیلی کند نامحسوس مواجه بود ولی امسال بدلیل هدف گذاری صورت گرفته امیدوار هستیم این میزان اشتغال مشروط بر توسعه سیاستهای اقتصاد کلان کشور ایجاد گردد.
منبع : ساعت ۲۴

 

خرید اینترنتی کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۶
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0