رییس نظام مهندسی معدن در استان زنجان

سمینار تخصصی ایمنی در معادن در استان زنجان شروع بکار کرد

رییس نظام مهندسی معدن در استان زنجان بیان کرد: سمینار تخصصی یک روزه ایمنی در معادن با حضور بهره برداران، سرپرستان و مسئولین فنی معادن شروع بکار کرد.

کد خبر: 960415005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ تیر ۹۶ - ۷:۲۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، رییس نظام مهندسی معدن در استان زنجان بیان کرد: سمینار تخصصی یک روزه ایمنی در معادن با حضور بهره برداران، سرپرستان و مسئولین فنی معادن شروع بکار کرد.سمینار تخصصی ایمنی در معادن در استان زنجان

سمینار تخصصی ایمنی در معادن در استان زنجان

سمینار تخصصی ایمنی در معادن در استان زنجان

سمینار تخصصی ایمنی در معادن در استان زنجان

 

مهدی حمیدی بیان کرد: این سمینار تخصصی یک روزه با محور آموزش مدیریت بحران، بهداشت و محیط در معادن، نقشه راه ایمنی، آتش سوزی در معادن، تشریح حادثه انفجار معدن یورت و عوامل بروز حوادث در معدن ها برگزار میشود.

حمیدی گفت: استان زنجان چارچوبی در مورد HSPE برای بررسی همه ابعاد معدن از لحاظ فنی، ایمنی بهداشت، نحوه استخراج، دپو، محل قرار گیری تانکرهای سوخت، نوع جمع آوری روغنهای پسماند ماشین آلات و ایمنی راههای دسترسی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: طبق این چارچوب همه مسئولین فنی باید همه معادن این استان را بررسی و اطلاعات مطرح گردیده را تا پایان تیر سال نود و شش جمع آوری و گرداوری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده معدن کاران از تجهیزات ایمنی افزود: با توزیع تمام تجهیزات ایمنی برای فعالین در حوزه معدن، فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در این محیط کار نهادینه شده است و اغلب کارگران از این وسیله استفاده میکنند.

رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان از تشکیل کمیته تخصصیص بررسی ایمنی در واحدهای معدنی خبر داد و عنوان کرد: این کمیته همه موارد ایمنی در معادن را بررسی میکند تا بهره برداران و فعالین این عرصه نکات ایمنی را رعایت کنند چرا که اولین اشتباه در معدن آخرین اشتباه است و گاه حوادث روی داده در آن، جبران ناپذیر محسوب میشود.

وی به ایجاد دفتر استاندارد سازی در خود سازمان اشاره نمود و اظهار داشت: یک سری استاندارد در معادن رعایت نمیشود که این دفتربه تعریف استانداردهای مورد نیاز از اکتشاف تا صنایع معدنی اقدام میکند و در ذیل همین استانداردها موضوع ایمنی هم مطرح گردیده است.

منبع : ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۶
1280 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0