عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی هستند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبرداد:

عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی هستند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به بر اینکه عده‌ ای دوست دارند بر جامعه چند صدهزار نفری مهندسین کشور ریاست کنند،بیان کرد:دوست نداریم در سرمایه ملی و انسانی هزینه کرده و به آن بپردازیم چون یک نگاه سوداگرانه و کاسب کارانه در این عرصه‌ ها حاکم گردیده است.

کد خبر: 960616002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ شهریور ۹۶ - ۷:۲۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به بر اینکه عده‌ ای دوست دارند بر جامعه چند صدهزار نفری مهندسین کشور ریاست کنند،بیان کرد:دوست نداریم در سرمایه ملی و انسانی هزینه کرده و به آن بپردازیم چون یک نگاه سوداگرانه و کاسب کارانه در این عرصه‌ ها حاکم گردیده است.عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی

عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی هستند

عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی هستند

عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه  چند صد هزار نفری مهندسی هستند

فرج ‌الله رجبی در مراسم گرامی داشت روز ابوریحان بیرونی و تجلیل از مقام مهندسین نقشه ‌بردار گفت:  در گذشته به علت آن که اندیشمندان و بزرگان ایرانی در آزمایشگاه‌ ها و در میدان ‌های اجرایی بصورت مستقیم و مداوم بکار و فعالیت می ‌پرداختند پیش رو در تمام زمینه ها و رشته ‌های علمی بودند.

رجبی ادامه داد: ولی متاسفانه از زمانیکه ایرانیان فعالیت‌ ها را رها کرده و تنها به کارهای درونی و نظری اکتفا کردند از قافله ‌ای که سال ‌ها پیش رو آن بودند عقب ماندند. امیدوارهستیم شرایطی برای این سرزمین ایجاد گردد تا با همت مداوم طلایه ‌دار تمام عرصه ‌ها باشیم و تنها به گذشته خویش افتخار نکنیم.

او با تاکید بر چالشهای فعلی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان عنوان کرد: مهندسین نقشه‌ بردار مایه افتخار جامعه مهندسی هستند و باید پذیرفت در دورانی قرار داریم که جامعه مهندسی به هر علت و گاهی بخاطر واقعیت ‌های بیرونی با فشارهای گوناگونی مواجه است.
رجبی با اشاره به  اینکه “شاید بتوان گفت در حادترین شرایط جامعه مهندسی کشور قرار گرفته‌ ایم” افزود: این جامعه چند صدهزارنفری مهندسی کشور حکایت آن غولی را دارد که از شیشه خارج‌ شده و حالا هر کسی برای آن بدنبال صاحب بوده و دوست دارد بر این جامعه ریاست کند.

وی تصریح کرد: باید تاکید کنم برای خروج از این عرصه و بحران ‌های حاکم نیازمند گفتگو و تبادل‌ نظر هستیم و باید در زیر یک چتر واحد، کاملا حساب ‌شده و با بصیرت عمل کرده و از خواسته ‌های خود دفاع کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ وقتی صحبت از هزینه ‌های مهندسی یک ساختمان می ‌شود، اگر همه خدمات مهندسی را در عرصه ساخت ‌و ساز و هزینه ‌های آن را محاسبه کنیم با توجه بمسئولیت حقوقی و کیفری که مهندسین ما تا پایان عمرشان بعهده می ‌گیرند این رقم خیلی ناچیز است.

رجبی اظهارداشت: در واقع آن چه را که ما حاضر هستیم در چانه‌ زنی‌ها از آن عبور کنیم اینست که دوست نداریم در سرمایه ملی و انسانی هزینه کرده و به آن بپردازیم چون یک نگاه سوداگرانه و کاسب ‌کارانه در این عرصه‌ ها حاکم گردیده است. حداقل در یک دوره طولانی یک مسئولیتی را از نظر حقوقی و کیفری بعهده می‌ گیرد که خیلی بیش تر از آن متری ۳۰ هزار تومان است و این ها همه بهانه‌ هایی است تا جامعه مهندسی مورد هجمه قرار گرفته و به آن خدشه وارد گردد.
رجبی مطرح کرد: از دوستان خواهش می ‌کنم در همه ‌جا چه دولتی و چه خصوصی کمک کنیم و باهم تعامل داشته تا بتوانیم گلیم خویش را از عرصه جامعه مهندسی و سرمایه ملی بیرون بکشیم. ولی در کنار این ماجرا جامعه مهندسی بعنوان یک جامعه فرهیخته نباید تنها نظاره ‌گر زمان فعلی و وضعیت موجود باشد امروز در عرصه ساخت‌ و ساز ما دچار یک سری محدودیت ‌ها و در واقع ایستایی هستیم که من فکر می ‌کنم که این می ‌تواند مطالبه جامعه مهندسی از دست‌اندر کاران جامعه مهندسی باشد .

عده ‌ای بدنبال ریاست بر جامعه چند صد هزار نفری مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از جامعه مهندسین نقشه‌ بردار ایران بمنظور برگزاری بزرگداشت ابوریحان بیرونی، خواستار مطالبه گری جامعه مهندسی شد و ابراز داشت: با توجه به این که دولت فعلی دولت نوئی است و باید این مطالبه گری را بگوییم و زندگی ما و هزاران نفر دیگر در آن است باید هم تشریک ‌مساعی و هم‌افزایی داشته باشیم که با پشتیبانی و اتحاد هم این کار صورت پذیرد.
در شروع این آیین نیز بهمن مومنی مقدم ،ریاست جامعه صنفی مهندسان نقشه‌ بردار ایران خاطر نشان ساخت: جامعه مهندسین نقشه ‌بردار ایران با قدمت حدود ۴۰ سال این پتانسیل را دارد که در مسائل صنفی و فرهنگی کشور اثرگذاری بیش تری داشته باشد و این‌ نوع گردهمایی ‌ها می ‌تواند ما را به سمت تامین منافع ملی و حرفه ‌ای سوق دهد.
مومنی مقدم با یادآوری این که در مناسبات صنفی و حرفه‌ ای کشور نقایص فراوانی داریم افرود: در حال حاضر که در آیین بزرگ داشت سالروز ابوریحان بیرونی، این دانشمند برجسته هستیم آرزومندیم که با توکل به خداوند بزرگ و یاری مدیران و مسئولین محترم کشور عزیزمان ایران و همیاری مهندسین نقشه‌ بردار بتوانیم مکتب اخلاقی و علمی و راه این بزرگ‌ مرد شهیر را تداوم بخشیم.
رئیس جامعه صنفی مهندسین نقشه ‌بردار ایران ابراز امیدواری کرد برگزاری این آیین آغازی در جهت تاریخ ‌پژوهی و مهندسی نقشه ‌برداری و هم چنین شروعی تازه در راستای ایجاد پیوند و تعامل بین دولت و حرفه مندان این صنف باشد.
دومین یادمان ملی گرامی داشت روز ابوریحان بیرونی و تجلیل از مقام مهندس نقشه ‌بردار با حضور پیروز حناچی، مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، حسن قربان خانی رییس سازمان نظام ‌مهندسی تهران، ریاست کانون کارشناسین رسمی دادگستری تهران، معاونت پژوهشی و نوآوری سازمان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، معاون فنی سازمان نقشه‌ برداری و مدیرکل سنجش از راه دور سازمان فضایی ایران برگزار گردید.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۹۶
1114 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0