سرنوشت فارغ ‌التحصیلان کشاورزی به چه کسانی سپرده خواهد شد؟ ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان

شصت درصد مهندسان کشاورزی گلستان در انتظار شغل پایدار

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد: حدود شصت درصد از هشت هزار و دویست نفر مهندس عضو این سازمان شغل و حرفه مناسب و پایدار ندارند.

کد خبر: 961205016 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد: حدود شصت درصد از هشت هزار و دویست نفر مهندس عضو این سازمان شغل و حرفه مناسب و پایدار ندارند.

شصت درصد مهندسان کشاورزی گلستان در انتظار شغل پایدار

شصت درصد مهندسان کشاورزی گلستان در انتظار شغل پایدار

شصت درصد مهندسان کشاورزی گلستان  در انتظار شغل پایدار

حسین عابدی در گزارشی از وضعیت اعضای این سازمان، عنوان داشت: برای استفاده از دانش این قشر و برخورداری آن ها از شغل مناسب باید برخی از فعالیت غیرحاکمیتی دستگاههای مرتبط براساس قانون برون سپاری و در راستای اصل چهل و چهار به بخش خصوصی واگذار گردد.
عابدی ادامه داد: لزوم استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تنها در انعقاد قرارداد با جهاد کشاورزی نیست، بلکه سایر دستگاههای مرتبط میتوانند از این توانمندی برای انجام کارهای خود بهره مند گردند.
وی تصریح کرد: واگذاری وظیفه مندی غیرحاکمیتی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان از سال هشتاد و هفت شروع شد، اما تا استفاده کامل از این ظرفیت فاصله زیادی داریم.
به گفته عابدی؛ صدور سیصد و هشتاد و سه مجوز فروش سموم کشاورزی و ایجاد اشتغال برای هفتصد نفر، تشکیل پرونده شماره گذاری ماشینهای کشاورزی، اعلام نظر کارشناسی در صدور استعلام برای منابع طبیعی، تولید بذر بوجاری شده گندم با فعال کردن شرکت رویش، نظارت کارشناسان در تولید کنستانتره دام و طیور واحدهای صنعتی، ایجاد هشتاد و هفت کلینیک گیاه پزشکی و بیست و سه واحد مبارزه بیولوژیک ازجمله همکاریهای این سازمان با دستگاههای مرتبط در استان است.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به این که سازمان از ظرفیت خوبی با داشتن نیروی انسانی دانش آموخته دانشگاهی در بیست و دو رشته کشاورزی و منابع طبیعی و فعال کردن چهارصد و هشتاد و سه شرکت برخوردار است، اظهار داشت: از وجود چنین ظرفیتی دراستان میتوان بیش از این در توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد، هرچند هم اینک کم تر از ده درصد آن بکار گرفته میشود.
عابدی؛ از آمادگی برای انعقاد قرارداد با دستگاههای مرتبط در اجرای طرحهای قابل واگذاری به بخش خصوصی از جمله در بخش آب و خاک با هفده شرکت فعال، ارائه مشاوره فنی به فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی در رصد بازار منطقه و افزایش کیفیت تولید در واحدهای تولیدی، برپایی دوره های آموزشی برای دستگاهها، تفاهم نامه با شهرداریها، اجرای طرح کارورزی با معرفی دانش آموخته ها وهمکاری با مدیریت اموراراضی نیز خبر داد.

شصت درصد مهندسان کشاورزی گلستان در انتظار شغل پایدار

وی بیش ترین اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان را ۲ هزار و صد و پنجاه نفر در بخش زراعت، یک هزار و شصت و یک نفر در بخش علوم دامی، چهارصد و نود و سه نفر در حوزه جنگل داری و دویست و دوازده نفر در حوزه خاک شناسی تشکیل میدهند.
مدرک تحصیلی نود و یک درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان کارشناسی، ۸ درصد کارشناسی ارشد و بقیه دکترا است.
استان مرزی و شمالی گلستان ۱ میلیون و هشتصد و شصت و نه هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد اصلی ساکنان این خطه بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است، حدود ششصد و پنجاه هزار هکتار از اراضی این استان به کشت محصولات مختلف و به ویژه گندم و جو اختصاص دارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
1107 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0