در سومین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری در سال نودوشش مطرح شد

انحراف شصت ونه درصدی ساخت و سازهای تهران با طرح تفصیلی

در سومین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مغایرتهای طرح تفصیلی با ساخت و سازهای منطقه 1 شهرداری تهران بین سالهای نودویک تا نودوپنج در حالی بررسی گردید که شواهد حاکی است شصت ونه درصد ساخت و سازهای منتسب به پروانه‌های صادرشده در فاصله این 4 سال با طرح تفصیلی ملاک‌ عمل دارای مغایرت است.

کد خبر: 960226022 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مخفیکاری چهار ساله شهرداری تهران درباره اطلاعات ساخت و ساز
در سومین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مغایرتهای طرح تفصیلی با ساخت و سازهای منطقه ۱ شهرداری تهران بین سالهای نودویک تا نودوپنج در حالی بررسی گردیدانحراف شصت ونه درصدی ساخت و سازهای تهران

انحراف شصت ونه درصدی ساخت و سازهای تهران

انحراف شصت ونه درصدی ساخت و سازهای تهران

انحراف شصت ونه درصدی ساخت و سازهای تهران

 

که شواهد حاکی است شصت ونه درصد ساخت و سازهای منتسب به پروانه‌های صادرشده در فاصله این ۴ سال با طرح تفصیلی ملاک‌ عمل دارای مغایرت است.
در سومین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال نودوشش، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، گزارشی از مغایرتهای ساخت و ساز انجام شده در منطقه ۱ شهر تهران با طرح تفصیلی مصوب توسط مشاور با حضور اعضای اصلی شورا، ارائه گردید.
در این جلسه، گزارشی از مغایرتهای ساخت و ساز انجام شده در منطقه ۱ شهرداری تهران با طرح تفصیلی مصوب توسط مشاور ارایه گردید. این گزارش که با استفاده از فن‌آوریهای نوین سنجش از دور و تصاویر ماهواره‌ای به هم راه انجام عملیات میدانی پشتیبان با هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تهیه شده است حکایت از مغایرتهای چشم گیر بین طرح تفصیلی ملاک عمل شهرداری و مستحدثات موجود، دارد.
بگفته پیروز حناچی دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، لزوم انجام این بررسی با توجه به گزارشهای متعدد انجام تخلفات در سطح منطقه از یک سو و عدم پاسخ گویی و ارائه پروانه‌های ساختمانی و دیگر مستندات مورد درخواست توسط شهرداری تهران احراز شده است.


دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این رابطه اعلام نمود که به رغم وجود صراحت قانونی و تاکید شورایعالی بر لزوم امکان دسترسی آزاد دبیرخانه شورایعالی به اطلاعات ساخت و ساز و پروانه‌های صادر شده توسط شهرداری تهران، تاکنون این مهم محقق نشده است.
بنا به گزارش مشاور، این مطالعه، ساخت و سازهای انجام گردیده در دوره زمانی نودویک یعنی سال ابلاغ طرح تفصیلی تا سال نودوپنج در سطح منطقه یک شهر تهران را از جهات مختلف شامل تغییرات در پهنه‌های مصوب، افزایش طبقات و تراکم ساختمانی، سطح اشغال، بلندمرتبه‌سازی، کاربریهای تثبیت‌شده و ساخت و ساز در باغها را مورد بررسی قرار داده است.
طبق نتایج حاصل از این مطالعه بالغ بر شصت ونه درصد ساخت وسازهای منتسب به پروانه‌های صادره در طی سالهای نودویک تا نودوپنج با طرح تفصیلی ملاک عمل دارای مغایرت است.لازم به ذکر است بعد از ارایه گزارش و بحث و تبادل نظر اعضای شورایعالی، مقرر شد تا گزارش تهیه شده بمنظور ارایه پاسخ و پی گیری به شهرداری تهران و مراجع ذی ربط ارسال گردد.
منبع: جهان اقتصاد

 

 

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۹۶
1158 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0