درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، اعلام شد. چهارمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور احمد خرم برگزار شد

کد خبر: 990606022 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، اعلام شد. چهارمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور احمد خرم برگزار شد

درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

برگزاری چهارمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای استان ها؛ درخواست‌های شش گانه استان‌ها از رئیس شورای مرکزی
چهارمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور احمد خرم و صیادی، کوهی کمالی، یزدان پناه، ماهرو بختیاری و ثاقبی رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در آغاز این نشست، با اشاره به این که تاکنون حدود چهل و دو مشکل مربوط به استانها رصد و به وزارت‌خانه اعلام شده است، توضیحاتی در زمینه سفرهای استانی ارائه و تاکید کرد طی ۳ هفته قبل از شروع کرونا از شش استان کشور بازدید صورت گرفت.
احمد خرم اظهار امیدواری کرد که با پایان این بیماری، این سفرها از سر گرفته شود.
وی در ادامه با آسیب شناسی مسائل و مشکلاتی که سازمان نظام مهندسی در گذشته با آن درگیر بوده است، از آسیبهای عمده در این مورد سخن گفت.
خرم با یادآوری این که سازمانهای نظام مهندسی و استان ها؛ رکن اجرایی، شورای انتظامی؛ رکن نظارتی و هیئت عمومی و شورای مرکزی؛ رکن تصمیم‌گیری هستند، تصریح کرد: این تداخل وظایف شورای مرکزی را از پرداختن به دویست و پنجاه محور کاری خود بازداشته است.
در ادامه نشست، صیادی، کوهی کمالی، یزدان پناه، ماهرو بختیاری و ثاقبی رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی با بیان مشکلاتی که این سازمان ها با آن ها روبرو هستند، درخواست هایی از رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.
برخی اعضای حاضر در نشست، حل عدم تصویب بودجه سازمانها، نظارت عالیه ماده سی و پنج، تعارض منافع، معضل دو نقشه ای ها و راه اندازى مبحث بیست و دوم را خواستار شدند.
برخی روسای سازمانهای استانها در این نشست، با تاکید بر وحدت رویه در خدمات مهندسی استان ها، تعیین تکلیف تفاهم نامه وزارت راه و بنیاد مسکن در حوزه نظارت روستایی، اصلاح دستورالعمل مجریان، اصلاح تعرفه خدمات بین رشته ای مهندسان را خواستار شدند.
حل مشکلات مربوط به رکود ساخت و ساز و کاهش بازار کار مهندسین، عدم استفاده از پتانسل نظام مهندسی در ادارات و سازمانهای دیگر، پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی، بازنگری در شناسنامه فنی و ملکی از دیگر درخواستهای برخی روسای سازمان های استانها در نشست بود.
خرم در خاتمه نشست با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استانها از پی‌گیری های انجام شده در مورد اکثر این درخواست‌ها خبر داد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
423 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0