رئیس نظام مهندسی معدن کرمانشاه مطرح کرد:

ششصد کارگر معادن سنگ هرسین در خطر حادثه‌اند

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه معادن سنگ تزئینی هرسین را از جمله معادن با خطر بالا برای کارگران در کرمانشاه دانست و بیان کرد: حداقل ششصد نفر در این معادن مشغول بکارند.

کد خبر: 960217017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۷:۳۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه معادن سنگ تزئینی هرسین را از جمله معادن با خطر بالا برای کارگران در کرمانشاه دانست و بیان کرد: حداقل ششصد نفر در این معادن مشغول بکارند.ششصد کارگر معادن سنگ هرسین در خطر حادثه‌اند

ششصد کارگر معادن سنگ هرسین در خطر حادثه‌اند

ششصد کارگر معادن سنگ هرسین در خطر حادثه‌اند

ششصد کارگر معادن سنگ هرسین در خطر حادثه‌اند

مرتضی عزیزی با اعلام حادثه‌ای که اخیرا در معدن یورت گلستان روی داد گفت: بیش ترین خطری که کارگران معادن را تهدید میکند مربوط بمعادن زیرزمینی است، چرا که معادن زیرزمینی بدلیل گاز متانی که از ذخایر آزاد میشود خطر گازگرفتگی و انفجار دارند و از همین رو نگرانی بابت کارگران این معادن وجود دارد.
عزیزی با اشاره به این که ما چنین معادنی در کرمانشاه نداریم، افزود: ۲ مورد معدن زیرزمینی قیرطبیعی در کرمانشاه داشتیم که یکی از این معادن تعطیل گشت و دیگری به معدن روباز تبدیل گردید تا ایمنی کارگران آن تامین گردد.
وی ادامه داد: البته ما در معادن سنگ تزئینی هرسین شکستگی که بدلیل عوامل طبیعی در دیواره سنگها روی میدهد و گاهی قطعاتی از سنگها جدا میشود را داریم که سبب میشود هر سال حوادثی در این معادن داشته باشیم.
به گفته وی، اکنون حدود ۶ یا ۷ معدن سنگ تزئینی در هرسین داریم که حداقل ششصد کارگر در این معادن کار میکنند و در معرض خطر هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه تنها راه کاهش خطرات معادن را رعایت نکات ایمنی دانست و تاکید کرد: در معادن بالای بیست وپنج نفر مسئولیت ایمنی بعهده مسئول ایمنی و در معادن زیر بیست وپنج نفر بعهده مسئول فنی معدن است.


وی با اعلام این که نکات امینی به ۳ شکل فردی، گروهی و کارگاهی رعایت میشود، تصریح کرد: در بعد فردی کارگران موظف هستند از کلاه ایمنی، دست کش و کفش ایمنی استفاده نمایند و در نزدیکی پرت گاه حتما کمربند داشته باشند.
وی گفت: در بعد ایمنی گروهی هم برای نمونه باید در استفاده از ماشین‌آلات که عمدتا هم سنگین هستند احتیاط کرد و نوع دیگر هم ایمنی خود کارگاه است که بیشتر معادن ما این امینی را دارند.
عزیزی خاطرنشان کرد: برای نمونه در معادن سنگ تزئینی که خطر بالاتری دارند باید شیب دیوار منفی نباشد و پس از هر مورد انفجار نکات ایمنی رعایت گردد.
وی با تاکید به این که نظارت جدی برای رعایت نکات ایمنی در معادن صورت میگیرد، تصریح کرد: در خود معدن مسئول ایمنی و مسئول فنی نظارت را انجام میدهد، بعلاوه سازمان نظام مهندسی معدن با هم کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارتهایی را اعمال میکند و یکی از مواردی که موجب ابطال پروانه معادن میشود، عدم رعایت موارد امینی است.
ایشان اشاره‌ای هم بوضعیت بیمه و مزایای کارگران معدن داشت و عنوان کرد: همه کارگران معادن کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند و بسیاری از آن ها نیز بیمه حوادث دارند و اگر حادثه‌ای هم روی دهد مسئولیت آن با بهره‌بردار خواهد بود.
به گفته عزیزی، در حال حاضر حدود دوهزاروپانصد کارگر و نیرو در نزدیک به سیصد معدن کرمانشاه کار میکنند.
منبع: ایسنا

 

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1453 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0