امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان

امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان

امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان ، صورت گرفت. توافق‌نامه همکاری پنج ساله تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در ده ماده انضا شد

کد خبر: 990706004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مهر ۹۹ - ۱۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان ، صورت گرفت. توافق‌نامه همکاری پنج ساله تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در ده ماده انضا شد


امضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمان

توافق‌نامه همامضای توافق‌نامه همکاری نظام مهندسی و انجمن تولید کنندگان ساختمانکاری پنج ساله تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان امضا شد.
توافق‌نامه همکاری پنج ساله تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در ده ماده بین احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و جعفر قرائتی ستوده، دبیر انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان امضا شد.
ایجاد تحول در فرایند ساخت از طریق ارتقای فناوری و توسعه صنعتی ساخت و ساز، رقابت پذیری و حضور موثر در بازارهای منطقه و جهان از طریق ارتقای بهره وری و کیفیت، انتقال دانش فناوری در راستای رسیدن به توسعه اشتغال پایدار در بخش ساخت و ساز، کمک به شکل گیری، انسجام و تقویت حلقه های زنجیره ایده تا تولید و صادرات محصول و خدمات در بخش ساخت و ساز و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای بخش مختلف ساخت و ساز اعم از نیروی انسانی و ماشین آلات از جمله اهداف امضای این توافقنامه اعلام شده است.
از دیگر اهداف توافق‌نامه همکاری تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان، ایجاد گفتمان توسعه بین اعضای سازمان و تشکل‌های صنفی و حرفه ای صنعت ساختمان، تحقق روش سیستمی و توسعه ای به بخش ساخت و ساز و بکارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد قرارداد با انجمن در رابطه با موضوع توافق‌نامه است.
موضوع توافق‌نامه گرداوری برنامه های مشترک همکاری در نه سرفصلها و در راستای خط مشی سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان است.
احصا و اولویت بندی نیازهای آموزشی در راستای توسعه بخش ساخت و ساز، همکاری در گرداوری برنامه و برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای سازمان، همکاری و مشارکت در طراحی و برگزاری گردهمایی ها و سمینارهای آموزشی مشترک داخلی و خارجی حسب درخواست یکی از طرفین و موافقت طرف دیگر، همکاری در انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز و مورد توافق طرفین، برمبنای اولویت‌های سازمان و انجمن از جمله این سرفصلها است.
از دیگر سرفصلها، همکاری در اجرای طرح ” توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار “، راه اندازی پروژه های فناورانه استارت آپی و منتورینگ، همکاری و مشارکت در بسترسازی نظری توسعه صنعتی ساخت و ساز، حمایت از تألیف و ترجمه کتب مرتبط با اهداف راهبردی توافقنامه، همکاری برای انعقاد قراردادها و توافق‌نامه های مشترک با بخش دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی، بخش خصوصی و تعاونی در موارد گرداوری طرح جامع توسعه صنعتی ساخت و ساز، پروژه تحقیقاتی “ساماندهی زنجیره تأمین سیستم‌های نوین ساخت”، پروژه تحقیقاتی “ساماندهی زیرساخت‌های تولید صنعتی ساختمان”، طرح “تحول نظام آموزش تخصصی” و طرح “تحول نظام فنی اجرائی کشور” است.
طبق این توافق‌نامه همکاری، هریک از طرفین حداکثر ۱۰ روز پس از امضا و تبادل توافق‌نامه به صورت کتبی دو نماینده را برای عضویت در کمیته مشترک اجرای توافق‌نامه معرفی میکنند.
وظایف کمیته مشترک، گرداوری شیوه نامه مربوط برای اخذ تائید سازمان و انجمن (طراحی ساختار متناسب با حجم فعالیتها، تنظیم و پیشنهاد برنامه ها، شیوه نامه های اجرایی)، تشکیل حداقل یک نشست در ماه و اخذ تائید کلیه مصوبات از سازمان و انجمن است.
این توافق‌نامه فاقد هرگونه آثار مالی و غیرمالی و تعهدآور برای طرفین بوده و هر مورد همکاری نیازمند تهیه و تنظیم قرارداد و امضای آن است.
هم‌چنین در صورت هر گونه همکاری که الزاماً باید طبق قرارداد باشد، در مورد مالکیت مادی و معنوی مدارک و مستندات تولید شده در قرارداد منعقده تصمیم گرفته خواهد شد.
مدت اجرای این توافق‌نامه از تاریخ امضا ۵ سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است، ضمن این که هر یک از طرفین تفاهم نامه میتواند با اعلام کتبی نسبت به خاتمه آن اقدام کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۹
389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0