نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند شهریاری مطرح کرد:

امضا فروشی سنگ بنای ساختمانهای غیراستاندارد/سازمان نظام مهندسی پاسخ گو باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم برخورد سازمان نظام مهندسی با امضا فروشی، بیان کرد: کیفیت ساختمانها درگیر گرفتن تعرفه و امضا فروشی شده است.

کد خبر: 960515015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم برخورد سازمان نظام مهندسی با امضا فروشی، بیان کرد: کیفیت ساختمانها درگیر گرفتن تعرفه و امضا فروشی شده است.امضا فروشی سنگ بنای ساختمانهای غیراستاندارد

امضا فروشی سنگ بنای ساختمانهای غیراستاندارد

سازمان نظام مهندسی ساختمان

امضا فروشی سنگ بنای ساختمانهای غیراستاندارد

سیدکمال الدین شهریاری، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر ساخت نود درصد ساختمانهای تهران از طرف افراد بدون صلاحیت، عنوان کرد: مخاطب این حرف خود نظام مهندسی است، زیرا بر اساس قانون طراحی، نظارت و هم چنین اجرای ساختمانها باید از طرف کسانی انجام گردد که پروانه نظام مهندسی دارند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این که لازمه صدور پروانه ساختمانی امضا مهندسین صلاحیت دار و دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی است، تصریح کرد: این که ادعا گردد اغلب ساختمانهای موجود در تهران از طرف افراد بدون صلاحیت ساخته میشود یعنی سازمان نظام مهندسی بوظایف خود عمل نمیکند.
امضا فروشی کیفیت ساختمانها را نشانه رفته است
شهریاری با تاکید بر این که دستگاههای نظارتی و دستگاههای شبه قضایی به تخلفات احتمالی مهندسین رسیدگی میکنند، افزود: با توجه به این که تا زمانیکه مهندسین، ساختمان را طرحی نکنند، پروانه ای صادر نمیشود، لذا ساختمانها باید دارای کیفیت باشند مگر این که مهندسین ما مسئولیتپذیری و تکلیف خود را فراموش کرده و با امضا و مهر فروشی نقشه ها، نظارت و اجرا را به افراد غیر متخصص بسپارند.
وی با اعلام این که گرفتن تعرفه از طرف برخی مهندسین و امضا به ایجاد ساختمانها فاقد کیفیت منجر میشود، عنوان کرد: در مورد وجود ساختمانهای بی کیفیت سازمان نظام مهندسی مسئول است از این رو باید پاسخ گو باشد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر این که رواج امضا فروشی در کشور فاجعه ای در بحث کیفیت ساختمان را منجر میشود، مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی باید با امضا فروشی مبارزه کند.
او با اشاره به نقش شهرداریها در ایجاد ساختمانهای مستحکم و استاندارد، افزود: بر اساس قانون شهرداریها موظفند به نقشه هایی که توسط مهندسین صلاحیت دار تایید شده پروانه بدهند، از اینرو اگر ضعفی در نظارت صورت بگیرد کیفیت ساختمان کم میشود.
گرفتن بیمه تضمین کیفیت اختیاری است
شهریاری با اشاره به بیمه تضمین کیفیت ساختمانها، گفت: ساختمانها در حین ساخت باید بیمه شوند ولی این که ساختمانهای ساخته شده بیمه تضمین کیفیت داشته باشند، بر اساس قانون نبوده و امری اختیاری است.
وی تاکید کرد: برخی از بیمه های تجاری، بیمه تضمین کیفیت را جز خدماتی که به مشتریان ارایه میکنند، میدانند از اینرو افرادیکه خواهان آن هستند، باید به شرکتها مراجعه و دریافت کنند.
منبع : خانه ملت

 

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۶
1049 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0