کوتاهی سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن بازرس انجمن بتن ایران مطرح کرد:

سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن کوتاهی می‌ کند

بازرس انجمن بتن ایران با اشاره به کوتاهی سازمان نظام مهندسی در پروسه تولید بتن بیان کرد: آزمایشگاهها نیز در بحث تعیین کیفیت بتن‌ های تولیدی در کشور امضا فروشی می ‌کنند.

کد خبر: 960703018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مهر ۹۶ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، بازرس انجمن بتن ایران با اشاره به کوتاهی سازمان نظام مهندسی در پروسه تولید بتن بیان کرد: آزمایشگاهها نیز در بحث تعیین کیفیت بتن‌ های تولیدی در کشور امضا فروشی می ‌کنند.کوتاهی سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن

کوتاهی سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن

کوتاهی سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن

سازمان نظام مهندسی  در حوزه تولید بتن کوتاهی می‌ کند

هرمز فامیلی در جلسه ‌خبری برگزاری کنفرانس و گردهمایی روز بتن، گفت:‌ بتن بنا عللی همچون قابل دسترس بودن، انعطاف ‌پذیری و سازگاری با محیط زیست به لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه بوده و از مقاومت خوبی برخوردار است.
فامیلی ادامه داد: با وجود این که در ساختمان‌ های با اسکلت فلزی نسبت به ساختمان بتنی سرعت عمل بیش تری دارد، ولی در عین حال هزینه اجرای آن بیش تر و در مقابا حریق ضعیف است.
فامیلی افزود:‌ وقوع حریق در سازه با اسکلت فولادی بشدت به آن خسارت وارد می‌ کند، ساختمان پلاسکو تهران یک نمونه آشکار است که منجر به خسارت‌ های مالی و جانی زیادی گردید.
بازرس انجمن بتن ایران با اشاره به این که با ابداع بتن‌ های سبک پرمقاومت امکان ساخت سازه‌های بلند مرتبه با این نوع بتن فراهم شده، از عملکرد سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان در بحث تولید بتن انتقاد و مطرح کرد: کیفیت بتن در ساخت و سازها به مهندس بستگی دارد. ممکن است کیفیت سیمان در کشور خوب باشد، ولی نحوه تولید بتن مهم است که اگر در کارگاه انجام نگردد و نظارتی هم نباشد بتن خوب و با کیفیت نخواهیم داشت.
فامیلی با اشاره به این که این ضعف حوزه تولید بتن کشور است، افزود:‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث بتن کوتاهی کرده و هم چنان امضافروشی می‌ کنند.

کوتاهی سازمان نظام مهندسی در حوزه تولید بتن


او خاطر نشان کرد: آزمایشگاه‌ ها نیز هنوز امضافروشی می‌ کنند و سبب شده‌اند کیفیت بتن کشور مناسب نباشد.
در این جلسه محسن تدین رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران هم گفت:‌ اکنون بالغ بر شصت میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌ شود که از این میزان حدود چهل وپنج میلیون تن به ملات و بتن تبدیل شده و حدود پانزده میلیون تن تولید می‌ گردد.
تدین ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی حدود پنج سال پیش حدود هفتاد و چهار میلیون تن سیمان در کشور تولید شد، ولی در حال حاضر به علت روند نزولی مصرف میزان تولید کاهش یافته است.
تدین با اشاره به این که حدود هشتاد میلیون مترمکعب بتن تولید و در ساختمان‌ ها مصرف گردید،‌ اظهار داشت:‌ در سال‌ های نود و نود و یک مصرف بتن حدود صد و ده میلیون تن بوده است.
وی با بیان این که بسیاری از فروشندگان بتن در کشور استانداردهای لازم را ندارند، عنوان کرد:‌ از طرف دیگر سازمان استاندارد احاطه کاملی بر حوزه تولید بتن ندارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران با اعلام این که وظیفه انجمن بتن در این حوزه برگزاری گردهمایی است، بیان داشت: کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر و بتن‌ های بکار رفته در این طرح پایین بوده است.
وی با این ادعا که نیمی از بتنهای آماده استاندارد نیست، گفت: آمار درستی از این موضوع نداریم و حدس می ‌زنیم.
نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین گردهمایی روز بتن پانزدهم و شانزدهم مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌ گردد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۶
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0