نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند شهرام کوسه‌غراوی

انتقاد کوسه غراوی از ساخت و سازهای بیضابطه

شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی درمورد تبعات بلندمرتبه‌سازیها در کلان شهرهای کشور که منجر به آلودگی‌هوا، افزایش بیش از اندازه ترافیک و مشکل هایی از این دست در شهرها شده و بعضا در نقاطی، زندگی شهروندان را با مشکلات عمده‌ای مواجه کرده است، بیان کرد: متاسفانه در اجرای برخی از چهارچوبها در برخی از موارد به مشکل برمیخوریم. در بحث ترویج، آموزش و منافع اقتصادی متاسفانه مشکلات عمده‌ای در کشور وجود دارد. خیلی از موارد، بلندمرتبه‌سازی و ساخت و سازی بوده که ضوابط را بدلیل روابط، نادیده گرفته‌اند و همین موارد است که مشکل های عمده‌ای را در سطح شهرهای کشور، ایجاد کرده است.

کد خبر: 960410001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ تیر ۹۶ - ۷:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی درمورد تبعات بلندمرتبه‌سازیها در کلان شهرهای کشور که منجر به آلودگی‌هوا، افزایش بیش از اندازه ترافیک و مشکل هایی از این دست در شهرها شده و بعضا در نقاطی، زندگی شهروندان را با مشکلات عمده‌ای مواجه کرده است، بیان کرد: متاسفانه در اجرای برخی از چهارچوبها در برخی از موارد به مشکل برمیخوریم. در بحث ترویج، آموزش و منافع اقتصادی متاسفانه مشکلات عمده‌ای در کشور وجود دارد. خیلی از موارد، بلندمرتبه‌سازی و ساخت و سازی بوده که ضوابط را بدلیل روابط، نادیده گرفته‌اند و همین موارد است که مشکل های عمده‌ای را در سطح شهرهای کشور، ایجاد کرده است.انتقاد کوسه غراوی از ساخت و سازهای بیضابطه

انتقاد کوسه غراوی از ساخت و سازهای بیضابطه

سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتقاد کوسه غراوی از ساخت و سازهای بیضابطه

نماینده منتخب شرق استان گلستان گفت: بعنوان نمونه، هنگامی که تراکمهای شصت درصد به هفتاد درصد تبدیل میشوند تنها به این دلیل که ماده صد میتواند به آن ها کمک کند و یا ارتباطاتی در شهرداری و نظام مهندسی وجود دارد سبب گسترش بی‌نظمیها و بی‌ضابطه‌گیها در سراسر کشور شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای‌اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد، ساختمانهای بلند در مکانهای نامناسبی ایجاد شده‌اند. شاهد هستیم که در خیابانهای شش و نه متری ساختمان بیست طبقه ساخته شده است و برای همان ساختمان، مجوزی صادر گردیده که طبق ضابطه نبوده است که همه این ها نشان میدهد، رابطه جایگزین ضابطه شده است.
کوسه‌غراوی با اشاره به این مطلب که ساخت بیش از اندازه ساختمانهای بلند در کلان شهرها موجب ترافیک، آلودگی‌هوا و محیط‌زیست انسانی شده است،تصریح کرد: باید اصول قانونی، رعایت گردد و در رعایت اصول و ضوابط باید شهرداری، مردم و دیگر سازمانها و نهادهای مرتبط نهایت هم کاری را داشته باشند و این هم کاری توامان باشد.


ناظر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام این که بحث سیما و منظر شهری اکنون در مجلس شورای اسلامی و توسط نمایندگان در حال بررسی است، عنوان کرد: بحث سیما و منظر شهری در مجلس و توسط نماینده های مردم در خانه‌ملت در دست بررسی قرار دارد و در همین راستا نیز جلسه‌ای با حضور دکتر حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی برگزار نموده‌ایم تا از تمامی افرادی که در این موضوع مهم میتوانند کمک حال مجلس باشند کمکهای فکری و کارشناسی، اخذ کنیم. بویژه بحث سیما و منظر شهری از بٌعد معماری ایرانی- اسلامی در حال بررسی است.
کوسه غراوی اذعان کرد: در حوزه معماری ایرانی- اسلامی و رعایت این نوع از معماری قطعا ورود خواهیم کرد تا بتوانیم مواردی از این دست را بصورت قانون مدون درآوریم و همه این موارد در شهرهایی هم چون شیراز، اصفهان، گنبدکاووس، تهران و سایر شهرهای کشور دنبال میشوند.
وی خاطر نشان کرد: ارتفاعات، ضابطه‌ها و تراکمهای مشخص بهمراه ویژگی هریک از شهرها و حفظ هویت‌ شهرها در گرداوری سیما و منظر شهری در دستور کار نماینده های مردم قرار دارد.
لازم به ذکر است آسیب‌شناسی سیما و منظر شهری توسط معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی آماده گردید و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
منبع : اولکامیز

آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۶
1038 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0