رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان

رشد هفتاد ونه درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: درآمد دولت از معادن استان در سال نودوپنج حدود هفتادونه درصد نسبت به سال نودوچهار افزایش داشته است.

کد خبر: 960214013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: درآمد دولت از معادن استان در سال نودوپنج حدود هفتادونه درصد نسبت به سال نودوچهار افزایش داشته است.رشد هفتاد ونه درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

رشد هفتاد ونه درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

رشد هفتاد ونه درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

رشد هفتاد ونه درصدی درآمد حاصل از معادن هرمزگان

خلیل قاسمی در میزگردی در همین رابطه گفت: در این مدت بیش از پانزده میلیارد تومان از بهره برداری معادن استان بحساب دولت واریز شد.
قاسمی ادامه داد: سال گذشته دوازده میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.
وی افزود: وصول معوقات و بهبود راندمان تولید از مهمترین دلایل افزایش درآمد معادن استان است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: سنگهای تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک و مواد اولیه تولید سیمان از مواد استخراج شده از معادن استان است.
وی تاکید کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ذخایر معدنی، ظرفیت تولید فراوردههای معدنی فراوان و ایجاد ارزش افزوده و اشتغالهای مولد در این حوزه را دارد.
قاسمی اضافه کرد: هرمزگان از نظر وجود معادن غنی محسوب میشود که میتوان از آن ها در زمینه های گوناگونی بهره برداری نمود.
وی اذعان کرد: فناوریهای تولید و فرآوری این مواد نیز در کشور وجود دارد که بخش معدن را به یک فرصت بسیار مناسب برای انجام سرمایه گذاریهای جدید تبدیل نموده است.


این مقام مسئول تصریح کرد: باید به سمت جذب سرمایه گذاران برای فراوری مواد معدنی رفته و آنها را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.
وی اظهار داشت: متقاضیان سرمایه گذاری در فعالیتهای اکتشافی و معدنی میتوانند با مراجعه به سامانه اینترنتی کاداستر معادن و تهیه مدارک لازم شامل گواهی نامه صلاحیت فنی و مالی که توسط سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان صادر میگردد نسبت به ارائه درخواست و ثبت محدوده اقدام نمایند و مراحل بعدی را بصورت اینترنتی با رعایت قانون معادن و آئیننامه اجرایی آن از طریق کارتابل خود پی گیری کنند.
حدود چهارصد معدن فعال در استان هرمزگان موجود است که معادن پایه شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.
اشتغال این معادن حدود ۳ هزار نفر با سرمایه گذاری یک هزارو دویست و شصت و هشت میلیارد ریال میباشد.
منبع: ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1234 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0