آسیب جدی مسکن های 25 متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟ آسیب جدی مسکن های 25 متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟

آسیب جدی مسکن های ۲۵ متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟

آسیب جدی مسکن های 25 متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟ ، نام چنین واحدهایی را نمی توان خانه یا مسکن گذاشت چرا که این واحدها بیشتر شبیه به کلونی هستند

کد خبر: 020626005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ شهریور ۰۲ - ۸:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آسیب جدی مسکن های ۲۵ متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟ ، نام چنین واحدهایی را نمی توان خانه یا مسکن گذاشت چرا که این واحدها بیشتر شبیه به کلونی هستند

آسیب جدی مسکن های ۲۵ متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟

آسیب جدی مسکن های 25 متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد
آسیب جدی مسکن های ۲۵ متری تهران به شهرسازی/خانه یا کلونی؟
مجید شاه اویسی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در مورد طرح ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۹ تهران، گفت: نام چنین واحدهایی را نمی توان خانه یا مسکن گذاشت چرا که این واحدها بیشتر شبیه به کلونی هستند.
مجید شاه اویسی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد طرح ساخت هجده هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۹ تهران، بیان کرد: نام چنین واحدهایی را نمی توان خانه یا مسکن گذاشت چرا که این واحدها بیشتر شبیه به کلونی هستند. از سویی دیگر خانه باید محلی برای سکونت باشد نه سکنی. مشابه این واحدهای در دنیا وجود دارد، اما ماهیت آن جهت اقامت بلندمدت نیست.
شاه اویسی ادامه داد: این واحدها هرچند با متراژ کوچک و رقم ۲۵ میلیون تومان برای هر مترمربع طراحی شده اند، اما هزینه تامین به طور مثال بخش برق یا مکانیک و تاسیسات برای یک واحد پنجاه متری ارزان تر از دو واحد ۲۵ متری است.
وی با تاکید بر اینکه ساخت چنین تعداد واحدی در داخل شهر تهران بی شک به مقوله بافت شهری آن مطقه، ترافیک، شهرسازی و … آسیب جدی می زند، ادامه داد: برخی معتقد هستند این دست اقدامات در راستای انبوه سازی، با هدف حل چالش مسکن و قیمت آن است، اما باید پرسید آیا ساخت شهرهای جدیدی مثل پردیس، پرند و … موجب کاهش قیمت و تعادل قیمت خانه در تهران شد؟ از سویی دیگر حتی اگر بنا باشد چنین اقدامی نیز اجرا شود، بی شک حاشیه شهر محل مناسب تری برای ساخت این تعداد واحد است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۰۲
139 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0