آذربایجان شرقی

سمینار تخصصی «روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد» به همت سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی برگزار شد

سمینار تخصصی “روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد” به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و با مشارکت شرکت سیمان صوفیان در تبریز برگزار شد.

کد خبر: 4366 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ دی ۹۵ - ۱۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در این سمینار اظهار کرد: ترویج مقررات علمی و آموزش آن از ابتدای دوره‌ی هفتم هیئت مدیره این سازمان شروع شده و گام‌های مثبتی در این راستا برداشته شده است.سمینار تخصصی روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد

سمینار تخصصی روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد

سمینار تخصصی

سمینار تخصصی روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد

علی طوماری افزود: مهندسان عمران و متخصصان حوزه ساختمان نیز باید خود را به علم روز مجهز کنند و دقت بیشتری در رعایت مقررات ملی ساختمان سازی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده مصالح مصرفی ساختمان‌سازی را، سیمان و بتن تشکیل می‌دهند، گفت: این سمینار تخصصی با موضوعیت روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد، اهمیت اجرای درست بتن‌ریزی، طبق قوانین را نشان می‌دهد و در استان ما نیز به دلیل دارا بودن آب و هوای سرد کوهستانی، اهمیت توجه به این امر دو چندان است.

طوماری عنوان کرد: عمده ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی بتن، سیمان است که جزو مواد معدنی به شمار می‌آید و استان ما نیز در این عرصه جزو یکی از رقبای اصلی شناخته شده است.

وی متذکر شد: با توجه به فصل سرما و تجربه‌ی دمای زیر صفر درجه در زمستان‌های استان، باید تمهیدات لازم جهت بتن‌ریزی اصولی در سرما تدارک دیده شود و همچنین رعایت دستورالعمل‌های لازم برای نگهداری بتن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان نیز باید از منابع ملی محافظت کنند و در راستای احداث و ساخت سازه‌هایی با مقاومت و کیفیت بالا تلاش کنند و امید است برگزاری سمینارهایی از این قبیل، راه را برای اقدام به موقع مهندسان پروژه‌ها باز کند.

سمینار تخصصی روش‌های بتن‌ریزی در هوای سرد

منبع: سیمان خبر

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۵
1290 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0