دانشگاه هنر اسلامی تبریز

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاخیر یک دهه

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی امروز(۳بهمن) به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد. تعداد ۷۰ مقاله با موضوع شهرهای تاریخی استان، منظر شهری و فرهنگی، باغ‌های شهری و آموزش معماری به سبک سنتی طی ۲ ماه فراخوان به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری، تعداد ۳۸ مقاله انتخاب شدند که در قالب یک مجموعه (لوح کنگره) منتشر می‌شود.

کد خبر: 6112 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ بهمن ۹۵ - ۱:۱۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مرتضی پیرغلامی دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی، که امروز(۳بهمن) به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، بیان کرد: این کنگره پس از تاخیر یک دهه‌ای برگزار می‌شود. سه کنگره قبلی به همت مرحوم باقر آیت‌الله زاده شیرازی برگزار شد اما بعد از آن در دهه گذشته این کنگره به حالت تعلیق درآمد که مجدد به همت میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز احیا شد.برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

وی همچنین درباره مقاله‌های رسیده به این جشنواره گفت: تعداد ۷۰ مقاله طی ۲ ماه فراخوان به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری، تعداد ۳۸ مقاله انتخاب شدند که در قالب یک مجموعه (لوح کنگره) منتشر می‌شود. وی از جمله موضوعات مقالات رسیده به این جشنواره را شهرهای تاریخی استان، منظر شهری و فرهنگی، باغ‌های شهری و آموزش معماری به سبک سنتی برشمرد.

در ادامه، دبیرعلمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: پیش از برگزاری این همایش نیز نشست‌های تخصصی با موضوع معماری و با همکاری شهرداری تبریز و سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

همچنین مهدی محمدزاده، معاون آموزشی دانشگاه هنر اسلامی، نیز بیان کرد: فضای زندگی در شهر اسلامی ۲ وجهی است و نمی‌توان نگاه کالبدی و مادی به شهر اسلامی داشت. در ادبیات ما نیز به این مساله اشاره شده است و شعرای قدیمی به جایگاه معماری و فضای معنوی آن در شهر اشاره کرده‌اند.

پیام معاون سازمان میراث فرهنگی نیز در این کنگره قرائت شد و در ادامه کنگره، مقالات تخصصی قرائت شد.

منبع: شبستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۵
1189 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0