نماهای رومی ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان قم مطرح کرد:

نماهای رومی” تیشه به ریشه فرهنگ می زند

نماهای رومی" تیشه به ریشه فرهنگبیان کرد: بحث نماهای رومی که در سال پیش در فرهنگ ما در حال جا افتادن بود تیشه به ریشه فرهنگ می ‌زد.

کد خبر: 960531001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ - ۵:۰۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: بحث نماهای رومی که در سال پیش در فرهنگ ما در حال جا افتادن بود تیشه به ریشه فرهنگ می ‌زد.نماهای رومی تیشه به ریشه فرهنگ

نماهای رومی تیشه به ریشه فرهنگ

نماهای رومی” تیشه به ریشه فرهنگ می زند

نماهای رومی” تیشه به ریشه فرهنگ می زند

امین مقومی ، با اشاره به این که دغدغه‌ های مردم در زمینه نظام‌ مهندسی نسبتا به‌ جا ست گفت: مشکل وجود نقشه اجرایی در کنار نقشه مصوب احداث ساختمان ‌ها مربوط به فرآیندها است.

مقومی به نظرسنجی‌ های انجام‌ شده در مورد دلیل دو نقشه‌ ای‌ بودن احداث ساختمان ‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبق نظرسنجی ‌ها یکی از دلایل به ضوابط برمی‌ گردد البته غلط یا درست بودن ضوابط یک بحث اجتماعی بوده و امری پیچیده است.

وی با تأکید بر پیچیده بودن بحث دو نقشه ‌ای در ساخت‌ وساز ها ادامه داد: برخی از مردم می ‌گویند به علت پیشروی همسایه مجاور در امر ساخت ‌و ساز نیز باید پیشروی داشته باشیم و یا کوچه‌ ای که هیچ ‌کس در آن ساخت و سازی نداشته و یک نفر تخلف می‌ کند را باید علت ‌یابی کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: برای حل این مسئله نیازمند اصلاح ضوابط هستیم گاهی اوقات نیز باید فرهنگ مربوط به دو نقشه‌ای‌ ها درست گردد و یا گاهی باید توقعات تغییر یابد و چشم و هم ‌چشمی ‌ها از میان برود.

نماهای رومی تیشه به ریشه فرهنگ

وی یکی از موارد چشم و هم‌ چشمی را ساخت ‌و ساز در زمینه نماهای رومی در استان عنوان و بیان کرد: بحث نماهای رومی که در سال پیش در فرهنگ ما در حال جا افتادن بود تیشه به ریشه فرهنگ ما می‌ زد البته اکنون این موضوع با کمک دستگاه ‌های اجرایی کنترل‌ شده است.

مقومی به تمهیدات اندیشیده شده سازمان نظام‌ مهندسی در مورد نحوه تعامل مردم با سازمان اشاره کرد و افزود: الکترونیکی کردن خدمات ساختمان‌ سازی یکی از تمهیدات اندیشیده شده در این ارتباط است باید اطلاع ‌رسانی ‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا مراجعات را کم کرده و اطلاع ‌رسانی ‌های لازم بموقع انجام گردد.

وی آمار مربوط به تخلفات در کل کشور را کم تر از نیم درصد خواند و تصریح کرد: این آمار طبیعی بوده و در هر صنف و کاری اشکالاتی وجود دارد  البته کنترل‌ های لازم را داریم هم چنین در حوزه آشنایی مردم با حقوق خود ضعف داریم که باید حل شود.

مقومی عنوان کرد: در کشورمان مسکن برای بهره‌ بردار ساخته می شود و این مسئله آسیب ‌های زیادی بدنبال دارد امیدواریم اصلاح به سمتی باشد که مردم رضایت مندی بیش تری داشته باشد.

وی اظهار داشت: بیش از پنج هزار نفر مهندس در استان قم در قالب ۷ رشته ساماندهی شده‌ اند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اعلام این که در حوزه مهندسی چند سالیست که به مهندسین آموزش رایگان داده می شود خاطر نشان ساخت: خروجی در دانشگاه ‌ها خیلی متناسب با آن چه قبلاً بوده نیست ازاین‌ رو لازم است تا این عدم تناسب که هم به لحاظ کیفیت افت داشته  و هم تعداد زیاد دارد جبران گردد.

مقومی یاد آور شد: وجود اختلاف‌ سلیقه تا حدی طبیعی است ولی اطلاع‌ رسانی‌ ها باید قوی باشد تا نظارت بر حسن انجام امور صورت بگیرد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ مرداد ۹۶
1126 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0