الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار

الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار

الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار ، بیان شد. معادنی که کم‌تر از بیست و پنج نفر پرسنل دارند، عملیات در آنها تحت نظر سرپرست معدن یا مسئول فنی آن انجام میشود

کد خبر: 990606049 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۷:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار ، بیان شد. معادنی که کم‌تر از بیست و پنج نفر پرسنل دارند، عملیات در آنها تحت نظر سرپرست معدن یا مسئول فنی آن انجام میشود

الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار

الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد:
الزام معادن با بیش از بیست و پنج نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه همکاری این اداره کل و سازمان نظام مهندسی معدن استان و پیرو مفاد قانونی مرتبط، معادنی که بیش از بیست و پنج نفر کارگر داشته باشند، عملیات در آنها باید تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام گیرد.
مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان، گفت: معادنی که کم‌تر از بیست و پنج نفر پرسنل دارند، عملیات در آنها تحت نظر سرپرست معدن یا مسئول فنی آن انجام میشود.
جهاندیده تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه، استفاده بهینه از ظرفیت ‌های موجود و اقدام مشترک برای توسعه فرهنگ ایمنی کار در معادن و صنایع معدنی، با انجام همکاری‌ های فرابخشی برای حفظ سلامت شغلی سرمایه ‌های ارزشمند انسانی و کاهش هزینه ‌های حوادث ناشی از کار محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: معدن یکی از رسته های پر کشش و پر اشتغال در سیستان و بلوچستان بشمار میرود و ما این آمادگی را داریم تا برای حمایت از ایجاد فرصتهای شغلی پایدار در این بخش، همکاری لازم را با دست اندر کاران و فعالان این حوزه انجام دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با عنوان این که در سال گذشته و نیز پنج ماهه ابتدایی امسال خوشبختانه هیچ‌گونه حادثه ناشی از کار در سطح معادن استان گزارش نشده است، ابراز امیدواری کرد تا همکاری بخش دولتی و خصوصی با هم در این بخش بسیار کارگشا واقع شود.
جهاندیده، در ادامه با اشاره به آمار پایین آسیب های شغلی منجر به فوت در استان نسبت به متوسط کشوری، ادامه داد: نرخ آسیب شغلی منجر به فوت در استان (به ازای صد هزار نفر کارگر)، رقم دو بوده که کم‌تر از نرخ متوسط کشوری (پنج) گزارش شده است.
بیش از هشتصد و پنجاه نفر عضو نظام مهندسی معدن استان هستند
کاظم شعبانی گورجی رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان وبلوچستان نیز افزود: بیش از هشتصد و پنجاه نفر عضو این سازمان هستند و صیانت از منابع معدنی از کارکردهای اصلی این سازمان است.
شعبانی با تقدیر از اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در توجه به امر آموزش تخصصی ایمنی و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوطه، اظهار امیدواری کرد تا از طریق گسترش همکاریهای مشترک، صیانت از نیروی کار و افزایش بهره وری مناسب بیش از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.
منبع: پهره

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
470 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0