درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مطرح شد. سومین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی, درخواستهایی از احمد خرم، رییس سازمان مطرح شد

کد خبر: 990520007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ - ۸:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مطرح شد. سومین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی, درخواستهایی از احمد خرم، رییس سازمان مطرح شد

درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست‌های روسای شش استان از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور
رؤسای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان در سومین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی, درخواستهایی از احمد خرم، رییس سازمان داشتند.
سومین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم ریاست سازمان و بابایی، دیلمقانی، رسولی، خلیل الهی، داریوشی و یزدانی رؤسای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان اخیراً در محل شورای مرکزی برگزار شده است.
رؤسای سازمان‌ های نظام مهندسی استانها در این نشست، با عنوان مشکلاتی که این سازمانها با آن روبرو هستند، درخواستهایی از خرم، رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.
برخی اعضای حاضر در نشست، بر ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت توسط شورای مرکزی تاکید کردند و حل مشکلات مربوط به اخذ شناسه ملی و مسدود شدن حساب‌ های سازمان، تعارض منافع و خدمات آزمایشگاهی را خواستار شدند.
حل مشکلات مربوط به مجریان ساختمانی، مالیات بر ارزش افزوده دفاتر حقوقی مالیات سازمان در موضوعات آموزشی، پراکندگی تعرفه ها و بازنگری در تعرفه مجریان ذی‌صلاح و بیمه تامین اجتماعی اعضا از دیگر درخواستهای برخی روسای سازمان های استانها در نشست بود.
برخی روسای سازمانهای استانها در این نشست، با تاکید بر ۶ ضرورت برگزاری آزمون ماده بیست و هفت، پی‌گیری مبحث نوزده و بیست و یک، ساماندهی نظام نامه ها، تشکیل کارگزاری طرح اقدام ملی و تعیین تکلیف تعرفه سال جدید را خواستار شدند.
ظرفیت اشتغال مهندسین، امضای نقشه ها توسط مهندسان خارج از استان و چگونگی اثبات محل سکونت آنان در استان و لزوم ایجاد استارتاپهای صنعت ساختمان از دیگر موضوعاتی بودند که برخی روسای سازمانهای استانها در جلسه درخواست رسیدگی داشتند.
در ادامه نشست، خرم با ارائه توضیحاتی در مورد مالیات مهندسین، تصریح کرد: درصد هزینه ها برای ارائه به سازمان امور مالیاتی تعیین شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم‌چنین با ارائه توضیحاتی در خصوص مالیات سازمانها، تصریح کرد: نامه‌ای در این مورد، برای ارسال به سازمان امور مالیاتی تهیه شده است و در آن تاکید شده که سازمان نظام مهندسی یک NGO است نه یک دستگاه اقتصادی.
وی در مورد تعرفه خدمات مهندسی، با تاکید بر این که ابلاغیه اسفندماه نود و هشت، شورای مرکزی کاملا قانونی بوده است، گفت: متاسفانه با شیطنت برخی از فضای مجازی، مشکلاتی بوجود آمد که با پی‌گیری های شورای مرکزی، طی چند روز آینده توسط وزیر ابلاغ خواهد شد.
خرم، ایجاد خانه مهندس در هر استان را از اقدامات پیش رو دانست و افزود: هر استانی در این زمینه موفق تر عمل کند، رئیس و هیات رئیسه آن استان تشویق خواهند شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خاتمه نشست، با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استانها از پی‌گیری های انجام شده در زمینه تعرفه سال جدید، موضوع تعارض منافع و مالیات بر فعالیتهای مهندسی خبر داد و در ادامه توضیحاتی در مورد حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته حقوقی شورای مرکزی ارائه کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۹
466 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0