گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان دفتر مقررات ملی ساختمان منتشر کرد

گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷

اولين دوره از آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در سال ۱۳۹۷ به روال دوره‌های گذشته، بطور همزمان و هماهنگ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ ارديبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار گرديد. اگرچه بعلت مخاطرات غير قابل پيش‌بيني در اثر وقوع زلزله‌هاي مكرر در استان كهكيلويه و بوير احمد و بنا به تاكيد مديريت بحران استان در اين حوزه آزمون برگزار نشد.

کد خبر: 970510008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷ - ۴:۰۷ ب.ظ

اولين دوره از آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در سال ۱۳۹۷ به روال دوره‌های گذشته، بطور همزمان و هماهنگ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ ارديبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار گرديد. اگرچه بعلت مخاطرات غير قابل پيش‌بيني در اثر وقوع زلزله‌هاي مكرر در استان كهكيلويه و بوير احمد و بنا به تاكيد مديريت بحران استان در اين حوزه آزمون برگزار نشد.

گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان

گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان

گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به  حرفه مهندسان ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷

در این دوره، آزمون‌های نوبت اول سال جاری در هفت رشته اصلی مهندسي شهرسازي، معماری (صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (صلاحیت‌های محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت‌های طراحی و نظارت)، تاسیسات برقی (صلاحیت‌های طراحی و نظارت)، ترافيك و نقشه‌برداري برگزار شد.

آزمون‌های موصوف در صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که از این بین در صبح روز پنجشنبه آزمونهای مهندسان ویژه صلاحیت‌های شهرسازي، ترافيك، نقشه برداری، معماری (صلاحیت نظارت) و عمران (صلاحیت نظارت) برای ۵۶۴۷۷ نفر و آزمون‌های عمران (صلاحیت اجرا)، معماری (صلاحیت اجرا)، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت نظارت) و تاسیسات برقی (صلاحیت نظارت) برای ۴۵۰۳۴ نفر در عصر روز پنجشنبه و آزمون‌های مربوط به صلاحیت عمران محاسبات، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت طراحی) و تاسیسات برقی (صلاحیت طراحی) صبح و آزمون صلاحیت طراحی رشته معماری در صبح و عصر روز جمعه برای ۳۲۷۲۴ نفر برگزار شد. بدين ترتيب تعداد كل شركت كنندگان در اين دوره آزمونها بالغ بر ۱۳۴۲۳۵ نفر آزمون بود.

این دوره از آزمون‌ها در ۶۵ حوزه اصلی آزمونی مشتمل بر ۸۶ مرکز برگزاری در سراسر کشور انجام شد. که استان تهران با شش حوزه اصلی در شهرهای تهران، دماوند، اسلامشهر، شهر ری، ورامین و شهریار در حالیکه شهر تهران كه با ۱۵ مرکز آزمون مجری آزمونها بوده است، بیشترین حوزه‌ها و مراکز آزمونی را در سطح کشور بخود اختصاص داده است.  ضمناً در سطح کشور يك استان با ۶ حوزه اصلی، دو استان با ۴ حوزه، شش استان با ۳ حوزه، سه استان با دو حوزه و باقي استان‌ها هرکدام با یک حوزه اصلی مسئولیت برگزاری آزمونها را برعهده داشته‌اند.

گزارش اعلام نتايج آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان

در این دوره از آزمونها ۱۳۴۲۳۵ نفر از داوطلبان متقاضی اخذ صلاحیت در رشته مهندسی موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شرکت نمودند که از این تعداد، ۱۰۸۷۶۵ نفر مرد و ۲۵۴۷۰ نفر زن هستند. به این ترتیب ۲۳ درصد از کل شرکت کنندگان را خانم‌ها و ۷۸ درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در این دوره از آزمون‌ها در رشته‌های مورد نظر، از نظر تعداد برای مهندسان شرکت کننده با ۸درصد كاهش نسبت به مهر ماه سال گذشته مواجه بوده است.

اضافه مي‌شود رشته عمران (صلاحیت نظارت) با  ۳۳۴۱۶ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون‌ها را با ۲۴٫۸۹ درصد و رشته ترافيك با ۳۸۳ نفر کمترین تعداد شرکت کننده را با  ۰٫۲۹درصد نسبت به کل شرکت کنندگان را دارا بودند.

نکته قابل توجه اینکه بیشترین سهم خانم‌ها از شرکت در این آزمون‌ها مربوط به آزمون نظارت رشته معماری با ۸۰۹۱ نفر و ۶ درصد (نسبت به کل) و کمترین آن مربوط به آزمون رشته ترافيك با ۳۱ نفر بود. این درحالیست که آقایان در آزمون نظارت رشته عمران با ۳۱۵۰۳ نفر و ۲۳٫۴۰ درصد (نسبت به کل) دارای بیشترین سهم از شرکت کنندگان و در آزمون طراحی تاسیسات مکانیکی با ۱۹۸ نفر کمترین تعداد را داشتند. ضمن آنکه بیشترین سهم خانمها در مقايسه با آقايان، در آزمون‌های مورد نظر مربوط به رشته طراحی معماری با ۴۷ درصد و کمترین آن با ۵٫۷ درصد مربوط به آزمون صلاحیت نظارت در رشته عمران بود.

در این میان داوطلبان شرکت در آزمونهای استان تهران با ۲۶۹۳۹ نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند که معادل ۲۰درصد از کل شرکت کنندگان مي‌باشد. در مقایسه با تهران و سایر استانها، حوزه آزمونی ایرانشهر با ۳۱۸ نفر کمترین تعداد شرکت کننده را دارا بوده که معادل ۰٫۲ درصد از کل شرکت کنندگان مي‌باشد.

با توجه به مراتب اعلام شده و برای انجام هرچه بهتر این آزمونها و حصول اطمینان از عدم بروز هرگونه تخلف  و یا ایجاد خلل در برگزاری آزمون‌ها، دفترچه‌های سوال‌های مربوط به رشته‌هاي معماری (صلاحیت‌های طراحی و نظارت)، عمران (صلاحیت‌های محاسبات و نظارت)، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت‌های طراحی و نظارت) و تاسیسات برقی (صلاحیت‌های طراحی و نظارت) و نقشه‌برداري، در ۴ نوع متفاوت، تنوع سازی شده و ضمن شخصی‌سازی در زمان برگزاری آزمون‌ها در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.           

برای اطمینان از صحت برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز از طرف مجری برگزاری آزمون‌ها و دانشگاههای محل برگزاری آزمونها، بیش از ۸۰۰ نفر از اشخاص دارای صلاحیت، مسئولیت حفاظت و نظارت بر حسن جریان برگزاری آزمون‌ها را برعهده داشته، ضمن آن که بازرسان عالی برای کنترل حسن اجرای آزمونها از سوی دفتر مقررات ملی ساختمان برای کلیه حوزه‌های آزمونی اصلی اعزام شده‌اند.  

   به دنبال بررسی‌های انجام شده نتایج آزمون‌های موصوف مشخص و عصر روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۵/۱۴ از طریق سامانه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی به نشانی: www.inbr.ir در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. کلیه عزیزان شرکت کننده در آزمون‌ها می‌توانند از عصر روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۵/۱۴ ضمن مراجعه به سامانه آزمون‌ها نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.

شركت‌كنندگاني كه حدنصاب قبولي در آزمونها را کسب ننموده اند چنانچه درخواست بازنگری نسبت به نتيجه آزمون داشته باشند مي‌توانند درخواست خود را صرفاً بصورت كتبي با ذكر مشخصات كامل ( شماره داوطلبي، نام و نام خانوادگي، شماره شناسنامه، تاريخ تولد، رشته آزمون، آدرس دقيق و شماره تماس ) حداكثر تا تاريخ ۹۷/۰۵/۲۳ از طريق پست سفارشي به آدرس پستی زير ارسال نمايند:

– آزمون‌های تستی کلیه رشته‌ها: تهران، صندوق پستي به شماره ۳۵۵- ۱۷۷۷۵ (شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش). (بر روي پاكت ذكر شود مربوط به کدام بخش از آزمون‌های ورود به حرفه‌ مهندسان اردیبهشت‌ماه ۹۷ مي‌باشد).

ضمناً به اطلاع می‌رساند نتایج آزمون‌های بخش طراحی معماری نیز متعاقباً اعلام خواهد گردید.

 

حامد مانی فر

مدیرکل دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۷
3432 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0