ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور

عنایت به جایگاه کاردانها در آیین‌ نامه جدید کنترل ساختمان

جلسه مشترک رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور و هیئت‌ رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور باهدف بالا بردن جایگاه کاردانها درروند بررسی آیین‌ نامه کنترل ساختمان و ضرورت حمایت سازمان نظام ‌مهندسی کشور از کاردانها، در ساختمان شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی برگزار گردید.

کد خبر: 960515006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ - ۶:۵۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،جلسه مشترک رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور و هیئت‌ رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور باهدف بالا بردن جایگاه کاردانها درروند بررسی آیین‌ نامه کنترل ساختمان و ضرورت حمایت سازمان نظام ‌مهندسی کشور از کاردانها، در ساختمان شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی برگزار گردید.عنایت به جایگاه کاردانها در آیین‌ نامه جدید کنترل ساختمان

عنایت به جایگاه کاردانها در آیین‌ نامه جدید کنترل ساختمان

عنایت به جایگاه کاردانها در آیین‌ نامه جدید کنترل ساختمان

عنایت به جایگاه کاردانها در آیین‌ نامه جدید کنترل ساختمان

در این جلسه ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور بابیان اینکه هیچکس نمیتواند اهمیت و جایگاه نظام کاردانها در ساخت ‌و ساز کشور را نادیده بگیرد بیان کرد: در تلاش هستیم در اصلاح قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان و هم چنین بازنگری آیین‌ نامه کنترل ساختمان جایگاه کاردانهای فنی را پررنگتر کنیم.
عدم حضور کاردانها در ساخت ‌و ساز نوعی گسیختگی در قانون
فرج‌الله رجبی با بیان مطلب فوق گفت: باید زنجیره منابع انسانی حرفه ‌ای متشکل از مهندسین، کاردانهای فنی، استادکاران، معماران تجربی و کارگران ماهر که ازهم‌ گسسته است بنحوی در آیین‌ نامه اجرایی قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان وصل دوباره گردد و یک سازمان کارا وظیفه اصلی خود را که طراحی، نظارت و اجرای صحیح و با کیفیت ساختمان است به اجرا درآورد. این انسجام عملی است اگر بخواهیم و هم فکری داشته باشیم.
وی با اشاره به این که افتخار بنده و بعضی از مهندسین اینست که زمانی تکنسین بودیم ادامه داد: عدم حضور کاردانها در ساخت‌ و ساز نوعی گسیختگی در قانون محسوب گردیده و باید برای حقانیت جایگاه کارگر ساده، ماهر و تکنیسینها تلاشهای گسترده‌ای گردد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با اعلام این که سازمان نظام مهندسی تمایل به برگزاری نشستهای دوره‌ ای با سازمان نظام کاردانی ساختمان است. عنوان کرد: در این جلسه‌ها بدنبال بالا بردن جایگاه کاردانها، حمایت از سازمانهای نظام کاردانی در استانها با مباحث کارشناسی و رفع مشکلات کاردانها فنی ساختمان هستیم.


وی در پایان افزود: تمام بخشهای ساخت‌ و ساز جزئی از کل است لذا باید برای بهبود وضعیت ساخت ‌و ساز از تمام توانمندیها بهره ببریم.
ضرورت ایجاد هم بستگی ملی در صنعت ساختمان
هم چنین ریاست شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر از ظرفیت کامل تمام حرفه ‌های مهندسی بویژه کاردانهای فنی ساختمان در صنعت ساخت و ساز در کشور استفاده ‌نشده است.
داراب صفری بابیان مطلب فوق عنوان کرد: ایجاد هم بستگی ملی در صنعت ساختمان و استفاده از تمام متخصصین الزامی است و با انجام این مهم و ایجاد وفاق میان زنجیره‌ های صنعت ساخت‌ و ساز ازجمله مهندسین و کاردانهای فنی، معماران تجربی و کارگران ماهر «مهندسی ساختمان» توان و قدرت کافی پیدا میکند.
صفری با اعلام این که حذف هیچ بخشی از چرخه ساختمان به نفع مهندسی ساختمان نیست تصریح کرد: بنابراین باید همت کنیم تا کاردانهای فنی، معماران تجربی و کارگران ماهر نقش خود را بخوبی در این صنعت ایفا کنند.
وی با اشاره به این که حضور کاردانهای فنی، تحولی عظیم در صنعت ساخت ‌و ساز ایجاد میکند مطرح کرد: باید ارتباط قوی‌ تری میان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور و سازمان نظام کاردانها برقرار گردد تا بتوانیم تحولی عظیم در ساخت‌ و ساز ایجاد کنیم.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور هم چنین از همت و عنایت شورای مرکزی هفتم سازمان نظام‌ مهندسی کشور قدردانی کرد و افزود: بدون تردید حضور فعال کاردانهای فنی ساختمان میتواند در کنار کارشناسان فنی ساختمان برآیند مطلوب و تحولی بزرگ در صنعت ساخت‌ و ساز کشور ایجاد کند.
وی هم چنین خاطر نشان کرد : امید است با فراهم آمدن بستر مناسب و ایجاد انگیزه جهت حضور پررنگ کاردانهای فنی در حوزه نظارت و اجرا از افزایش بی‌ رویه مدرک ‌گرایی جلوگیری گردد و شاهد بیشتر شدن تکنسین فنی ساختمان موردنیاز، در کنار دیگر بخشهای حرفه ‌ی مهندسی ساختمان باشیم.
منبع : سازه نیوز

 

کانال تلگرام نظام مهندسی لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۶
1509 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0