کبیری خبر داد:

کاهش مصرف آب مرهون واقعی شدن قیمت

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: واقعی شدن قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف میتواند، 2 عامل اصلی برون رفت از مشکل کم آبی کشور باشد.

کد خبر: 960512005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مرداد ۹۶ - ۱۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: واقعی شدن قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف میتواند، ۲ عامل اصلی برون رفت از مشکل کم آبی کشور باشد.کاهش مصرف آب مرهون واقعی شدن قیمت

کاهش مصرف آب مرهون واقعی شدن قیمت

کاهش مصرف آب مرهون واقعی شدن قیمت

کاهش مصرف آب مرهون واقعی شدن قیمت

افزایش قیمت آب امری مهم در کاهش مصرف
احمد کبیری ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص این که مسئله آب در حال تبدیل شدن به یک گفتمان ملی است، عنوان کرد: در دولت یازدهم با همت وزارت نیرو مدیریت منابع آبی که برای بسیاری موضوع مهمی بشمار نمیرفت، اهمیت پیدا کرد که درنهایت این امر میتواند بسیاری از اتفاقات روی داده در گذشته را مدیریت کند.
کبیری با انتقاد به بی توجهی برخی از مصرف‌ کنندگان در حوزه آب ادامه داد: اصلاح فرهنگ امری الزامی است که این امر بصورت جدی از طرف وزارت نیرو باید دنبال گردد.


وی خاطر نشان کرد: واقعی شدن قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف میتواند ۲ عامل اصلی برون رفت از مشکل کم آبی کشور باشد.
به گفته کبیری اصلاح فرهنگ آموزش بهره برداران مبنی بر استفاده از روشهای جدید بهترین راه کار مدیریت منابع آبی بشمار میرود.
وی در خصوص این که آب یک کالای مجانی است، تصریح کرد: طبق این اساس آب باید بعنوان یک کالای اقتصادی مطرح گردد، به طوری که نرخ آن بسته به تولید محصولات کشاورزی متفاوت باشد تا بدون حساب و کتاب مصرف نگردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یاد آور شد: دولت سالانه هزار و سیصد تا هزار و چهارصد میلیارد تومان در زمینه توسعه روشهای جدید آبیاری بکشاورزان کمک می‌ کند، به طوری که هشتاد و پنج درصد از این کمکها بلاعوض است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مرداد ۹۶
992 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0