کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن

کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن

کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن ، امکان پذیر است. نظام مهندسی ساختمان صرفاً منوط و محدود به سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌ شود

کد خبر: 010403003 تاریخ انتشار: جمعه ۳ تیر ۰۱ - ۱۱:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن ، امکان پذیر است. نظام مهندسی ساختمان صرفاً منوط و محدود به سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌ شود

کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن

کاهش تحمیل هزینه مسکن به خانواده ها با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور : باید با ایجاد تحول در حوزه ساخت مسکن، از تحمیل هزینه‌ بیشتر به خانواده‌ها بکاهیم
حمزه شکیب به ارتقای ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین رعایت الزامات طرح‌های جامع و تفصیلی برای بهبود شرایط ساخت و ساز مسکن تاکید کرد.
حمزه شکیب در پنجمین همایش زلزله، مدیریت بحران دورنمای آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ضمن اشاره به سالگرد زلزله رودبار و منجیل بیان کرد: با توجه به سرعت ساخت و ساز در کشور و تحول در این حوزه، زمان آن رسیده تا نگاه غربالگرانه‌ای در بحث کیفیت و فناوری‌ های نوین ساختمان داشته باشیم.
نظام مهندسی ساختمان صرفاً منوط و محدود به سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌ شود، بلکه همه دستگاه‌ های دولتی، شهرداری‌ ها، سازندگان، مهندسان و بهره‌برداران این حوزه را شامل می‌ شود و باید آنچه که شایسته مردم است را به آنها عرضه کنیم.
وی با اشاره به بند هفت و بند نه از ماده ۲ قانون مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: با نگاه تحول‌گرایانه باید بتوانیم اشکالات و ایرادات موجود در قانون را برطرف کنیم ضمن اینکه الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان از طرف تمام دستگاه‌ های دولتی، شهرداری‌ ها، مهندسین، بهره‌برداران و … لازم‌الاجرا است. علاوه بر این باید در مقررات ملی ساختمان آنچه طرح تفصیلی می‌ گوید برای همه در اولویت قرار گرفته و چراغ راه باشد و به صورت واقعی به آن پایبند باشیم.
وی با اشاره به حادثه ساختمان متروپل، پلاسکو، مسکن مهر سرپل ذهاب و هم چنین تخریب کامل یک شهرک در زلزله بم گفت: پیش از حادثه تاسف‌بار مترو پل و در واقع در سال نود و نه، گزارشی مبنی بر ضرورت توقف کار و اصلاح مشکلات سازه‌ای ارائه شده بود ولی به علت ضعف در ارتباطات درون سازمانی و عدم توجه به گزارش سازمان نظام مهندسی متاسفانه این گزارش مورد توجه قرار نگرفت و بایگانی گردید. هم چنین در حادثه پلاسکو با توجه به مبحث بیبست و دوم مصوب سال ۱۳۹۲ نبود ابزار اجرایی لازم منجر به این حادثه شد.
وی گفت: در شهر تهران بیش از هزار ساختمان بالای دوازده طبقه داریم که این امکان و ظرفیت فراهم است که با شبیه‌سازی و برپایی آتش مصنوعی و هم چنین قرار دادن نقشه‌های معماری در اختیار آتش‌نشانان، به این عزیزان آموزش دهیم که در صورت بروز حادثه عملیات اطفاء حریق را چگونه با نهایت سرعت و در کمال دقت انجام دهند.
وی گفت: در حال حاضر بیش از چهل و پنج درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود که بخش جدی‌ای از سبد خرید خانوار را به خود اختصاص می‌ دهد لذا ما دست‌اندرکاران این حوزه باید بهبود شرایط مسکن و ساخت‌و ساز را مهم ترین وظیفه خود بدانیم. علاوه بر این با توجه به اهمیت شرایط اقتصادی کشور باید تمهیداتی بیاندیشیم تا ساخت و ساز غیر اصولی و حوادث ناشی از آن بار اقتصادی مضاعف به دولت و مردم تحمیل نکند.
شکیب در خاتمه، الزام رعایت طرح‌ های جامع و تفصیلی شهری و در صورت نیاز به روز رسانی آنها، تغییر رویکردهای حاکمیت با استفاده از فناوری‌ های نوین، برقراری صحیح نظامات اداری، درون سازمانی و برون سازمانی را از جمله مواردی دانست که تحول در عملکرد و بهبود شرایط را به همراه خواهد داشت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۰۱
531 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0