مازیار سماکچی مطرح کرد:

رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را داراست

حسین (مازیار) سماکچی فعال اجتماعی بر ضرورت تبدیل رشت بقطب گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: شهر زیبای رشت مهم ترین منطقه‌ گیلان است و در منطقه جلگه ای قرار دارد و سراسر آن سرسبزی است که نما و جلوه زیبایی به آن داده است.

کد خبر: 960223006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،حسین (مازیار) سماکچی فعال اجتماعی بر ضرورت تبدیل رشت بقطب گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: شهر زیبای رشت مهم ترین منطقه‌ گیلان است و در منطقه جلگه ای قرار دارد و سراسر آن سرسبزی است که نما و جلوه زیبایی به آن داده است.رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری

رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری

رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری

رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری

سماکچی گفت: آثار طبیعی و تاریخی رشت را میتوان به انواع جنگل های پرشکوه، روستاهای زیبا، رودخانه های پرآب و هم چنین عمارت ها، امامزاده‎ها و… عنوان کرد که این ها خود می تواند جاذبه ای برای گردشگران باشد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان  با اشاره به این که گردشگری بعنوان صنعت اشتغالزا و دومین صنعت بعد از نفت است دامه داد: این صنعت موجب درآمدزایی می شود و اکنون یکی از رکن های اصلی اقتصادی، تجاری جهان است.
کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت افزود: گردشگری و فعالیتهای مرتبط با آن با سلامت جسم و روح انسان ارتباط دارد و همینکه انسان مدتی را از محیط زندگی و شرایط معمول و یک نواخت خود خارج‌ شد و محیطی جدید را تجربه میکند، بسلامت او کمک شایان توجهی میشود. رشت علاوه بر شرایط اقلیمی و جغرافیایی‌خود از ظرفیتهای گردشگری بسیاری برخوردار است.


وی تصریح کرد: رشت با داشتن تالاب عینک و ۲ روخانه که از وسط شهر می گذرد میتواند جاذبه های گردشگری خوبی برای مسافرین باشد و باید به این عناصر طبیعی رسیدگی ویژه گردد و در کنار اینها باید چهره شهر را نیز جذاب نماییم تا رشت فقط منطقه ای برای گذر و عبور مسافران نباشد.
سماکچی تاکید کرد: طبق آمارها استان گیلان، جز ۳ استان گردش پذیر در ایام نوروز بوده است ولی سوال این جاست که چقدر توانستیم از این سرمایه برای شهر درآمدزایی نماییم ؟!
منبع: گیل نگاه

 

نشریهشماره ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۶
1044 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0