مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی

مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی

مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی  ، گفته شد. یکی دیگر از مشکلات ما در شهرهای کوچک ورود شهرداریها به پروژه های ساختمانی است

کد خبر: 990728006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ - ۹:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی ، گفته شد. یکی دیگر از مشکلات ما در شهرهای کوچک ورود شهرداریها به پروژه های ساختمانی است

مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی

مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی
مشکلات نظام مهندسی خراسان شمالی به روایت علی اکبر رمضانی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در ديدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از مشکلات نظام مهندسی این استان سخن گفت.
علی اکبر رمضانی رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در ديدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در استان عدم تشکیل منظم نشست هیات ۴ نفره بوده که این درخواست را بارها به دبیرخانه هیات ۴ نفره ارائه کرده ایم.
رمضانی ادامه داد: خوشبختانه دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ‌های شیروان، فاروج، آشخانه، گرمه، جاجرم و اسفراین نیز تشکیل شده و مهندسان به مردم این شهرستانها خدمات ارزنده ای ارائه داده اند.
وی گفت: یکی از مشکلات ما در استان عدم شفافیت وضع مقررات ملی ساختمان و قوانین نظام مهندسی در پروژه های خارج از محدوده همچون خانه‌ باغها، دامداری و غیره بوده که وارد سیستم نظارتی مهندسان ما نمیشود.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در شهرهای کوچک ورود شهرداریها به پروژه های ساختمانی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: طی شش ماه ابتدایی سال گذشته عملکرد نظارت مهندسان بر چهارصد و بیست و سه هزار و ۳۵۹ متر مربع بود که امسال با افزایش صدور پروانه به ششصد و چهل و شش هزار و ۶۸۴ متر مربع افزایش یافت.
رمضانی با اشاره به این که آموزش همواره جزو اولویتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بوده است، گفت: با طراحی برنامه آموزشی در سال نود و هشت توانستیم ۳۳۵ درصد نسبت به سال نود و هفت افزایش برنامه آموزشی داشته باشیم.
وی هم‌چنین به افزایش تعیین نقشه در اکثر شهرستانهای استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بجنورد سی و شش درصد، شیروان ۱۰۴ درصد، اسفراین صد و سی و چهار درصد، گرمه نوزده درصد ، جاجرم هفتاد و دو درصد و مانه و سملقان نیز بیست و یک درصد افزایش تهیه نقشه داشته اند.
وی، تصویب دپارتمان خلاقیت و نوآوری، راه اندازی خانه گفتمان معماری، دبیرخانه زلزله، برگزاری مسابقه نما و منظر شهری و نشر کتاب تحت عنوان ضوابط ورودی شهرها و برگزاری همایشها و سمینارهای تخصصی استانی، منطقه ای و ملی را بخشی از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی عنوان کرد.
نظام مهندسی ساختمان باید در تمام ساخت و سازها حضور داشته باشد
در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در نگاه توسعه ای استان نیاز به مشارکت نظام مهندسی داریم و لازم است نظام مهندسی در تمام ساخت و سازها حضور پر رنگ داشته باشد.
غلام‌رضا هوایی در دیدار با اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: متاسفانه در تمام استانها نگاه نادرستی به نظام مهندسی وجود دارد در حالی که در تمام نظارتها که موضوع آن قانون ساختمان است، نظام مهندسی‌ باید حضور داشته باشد.
وی گفت: شهرکهای صنعتی و پروژه های ساختمانی بخش کشاورزی و سایر مستحدثات که نیاز به خدمات مهندسان دارای صلاحیت دارند، ضروری است از قوانین نظام مهندسی ساختمان پیروی کنند.
هوایی ادامه داد: براساس ماده سی و سه در هر نقطه ای که ساخت و ساز انجام میگیرد، باید نظام مهندسی نظارت کند.
وی با اشاره به این که شهرکها، ناحیه صنعتی ، بانکها و ادارات دولتی و غیره باید از ماده سی و چهار قانون ساخت و ساز پیروی کنند، گفت: به صراحت گفته شده تمام سازمان هایی که مسولیت صدور پروانه دارند، در شمول این قانون قرار میگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم تشکیل جلسه هیات ۴ نفره، گفت: اگر پرونده ای نظارت ناظران نظام مهندسی ساختمان را ندارد باید متوقف گردد و صریح بگوییم هر جا پروانه ساختمانی صادر می گردد، باید اسم مهندس ساختمان نیز در آن باشد.
هوایی با اشاره به این که بجنورد نیاز به انبوه سازی دارد، عنوان کرد: در شهر بجنورد برخی علاقه به توسعه سطحی و کش دادن ابعاد شهر دارند در حالیکه باید بر روی مرتفع سازی شهر کار کرد و بهمین علت، برای توسعه هسته مرکزی شهر بجنورد به انبوه سازی توجه بیشتری خواهیم کرد.
وی گفت: برخی دستگاههای اجرایی نیز ادارات را به خارج از شهر برده اند که با این اقدام دستگاهها، مردم دچار زحمت بیشتری شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در طرحهای کلان نیز میتوان از ظرفیت نظام مهندسی استفاده کرد و باید توجه داشته باشیم که بجنورد نیاز به ساخت مجموعه های تجاری، تفریحی و برجهای مسکونی دارد.
هوایی، هم‌چنین با اشاره به این که باید المان ویژه شهر بجنورد ساخته شود، از نظام مهندسی خواست طراحی زیبایی برای ایجاد المان داشته باشند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۹
469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0