ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، توسط کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان صورت گرفت

کد خبر: 000428001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ تیر ۰۰ - ۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، توسط کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان صورت گرفت

ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ارایه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با تشریح خدمات این سازمان در ساخت اماکن مسکونی ایمن، مردم خوزستان را شایسته ارائه بهترین خدمات مهندسی دانست.
کمال دویده بیان کرد: رسالت اصلی سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان این است که ساختمانی ایمن براساس مقررات ملی ساختمان ساخته شود که این امر با نظارت دقیق، اجرای صحیح، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و نیروی فنی امکان‌پذیر است.
دویده گفت: مشارکت سازنده مهندسان ساختمان و حضور در مجامع هم اندیشی و محافل تخصصی، هیأت مدیره را به کار خود دلگرم و سازمان را به اهداف مندرج در قانون و هم‌چنین دسترسی آسانتر به نقطه ایده آل نزدیک‌تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: مشارکت در هم اندیشی اعضا با هیات مدیره زمینه را بمنظور بهتر اندیشیدن مهندس خوزستانی، بهتر دیده شدن آن و موجب تبدیل شدن نظام مهندسی ساختمان خوزستان به یکی از تاثیرگذارترین سازمانهای تخصصی استان خوزستان میشود.
دویده با عنوان اینکه از ابتدای شروع دوره هفتم فعالیت هیات مدیره، آسیب شناسی مشکلات و موانع کاری سازمان در اولویت کارها قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه راه‌کارهایی ارائه گردیده که یکی از این راهکارها، تعامل هرچه بیشتر با سازمانها و دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت ساختمان است. البته این تعامل با استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان مرتبط یا صنعت ساختمان شکل گرفته و بطور مستمر انجام می گردد.
وی با اشاره به اینکه ما بدنبال ایجاد ارتباطات موثر در روابط بین سازمان و نهادها هستیم، افزود: بسیاری از آسیبهایی که در گردش کارها و عدم اجرای قوانین و مقررات وجود دارد به علت فقدان آگاهی بعضی از مدیریتهای نهادها، نسبت به قانون نظام مهندسی ساختمان است که امیدواریم با تعامل بیشتر زمینه آگاهی بهتر نیز فراهم آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: در هیات مدیره دوره هفتم سعی بر این است که روابط میان نهادها را تحکیم و در راستای فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان و آگاهی بخشی گامهای بیشتری برداشته شود.
وی ادامه داد: کلیه مجموعه های فعال در صنعت ساختمان بدنبال ایجاد وضعیت مناسبی در صنعت ساختمان هستند که امیدوار هستیم در سایه تعامل و همکاریهای ایجاد شده، شاهد تحقق قانون نظام مهندسی در سراسر استان باشیم.
به گفته دویده، قطعاً سازمان نظام مهندسی ساختمان استان این آمادگی را دارد تا در قالب همکاری با همه نهادها و دلسوزان صنعت ساختمان تحقیق، بررسی و پژوهشهای لازم برای ارتقای این صنعت را انجام داده تا مشکلات موجود را به حداقل برساند.
اجرایی شدن طرح مجریان ذی‌ صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی در هیات مدیره دوره هفتم
دویده عنوان کرد: بعد از سال ها پی‌گیری و عدم نتیجه‌گیری در گذشته، هیات مدیره دوره هفتم موفق شد بحث مجریان ذی صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی را در مرداد ماه نود و هشت در سطح استان شروع کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اجرایی شدن طرح مجریان ذی‌صلاح وصدور شناسنامه فنی و ملکی بخش بزرگی از ایرادات وارده بر پیکره‌ی ساخت و ساز را برطرف کرده و از بروز برخی تخلفات و اشتباهات در ساخت و ساز ممانعت بعمل می آورد؛ بدین معنا که هر شخصی مجاز نخواهد بود مسئولیت ساخت و ساز را بر عهده بگیرد و در صورت تحقق این هدف، شاهد ساخت ساختمانهایی بدون سازندگان ذی صلاح نخواهیم بود.
وی با عنوان اینکه اجرای قانون حضور مجریان ذی صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی در روند ساخت و سازها، قطعا به صنعت ساخت و ساز در کشور کمک خواهد کرد، گفت: تلاش ما بر آن است که در راستای اعتلای سطح کیفی اجرای ساختمان‌های شهری، واگذاری انحصاری اجرای تمامی پروژه های ساخت و ساز شهری را به مجریان ذی صلاح اجرایی کنیم.
دویده ادامه داد: بی شک اجرای دقیق و بدون نقص این مقررات رعایت بحق حقوق شهروندی و امنیت ساکنان ساختمانهای ساخته شده است.
کلنگ زنی ساختمان مرکزی سازمان واقع در کوی پیروزی
وی در ادامه به عملیات اجرایی پروژه کوی پیروزی اشاره کرد و افزود: پروژه کوی پیروزی در سال نود و نه، در مساحتی بالغ بر هشت هزار و دویست متر مربع، در ۳ فاز کلنگ زنی شد، فاز اول آن ساختمان مرکزی با ۱۳۰۰ متر مربع سطح اشغال در چهار طبقه با اسکلت بتنی در حال اجرا است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: تلاش بر آن داریم در اجرای این پروژه، از بروزترین دستاورد ها و تکنولوژی های نوین ساختمانی استفاده کرده و آخرین مقررات و قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان را اعمال و اجرایی کنیم تا ساختمانی در خور شان مهندسان ساخته شود.

اجرایی شدن اهداف آموزشی به صورت آموزش مجازی در سال نود و نه
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در ادامه با تاکید بر آموزش و توانمندسازی اعضا، افزود: توجه به آموزش و ترویج یکی از اولویتهای کاری در هیات مدیره دوره هفتم بود، زیرا میتواند بسترساز توسعه همه جانبه در سازمان باشد.
دویده با اشاره به ارتقای خدمات آموزشی در این دوره از هیات مدیره، گفت: در سال نود و نه، با توجه به شیوع ویروس کرونا، سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اهداف آموزشی را بصورت آموزش مجازی در دستور کار قرار داد زیرا معتقد هستیم با وجود محدودیتها هم اعضا باید با فناوریهای نوین ساختمان، مسایل ملموس و کاربردی و هم‌چنین جایگاه حقوقی و حرفه ای مهندسی ساختمان آشنا گردند.
بازدیدهای دوره ای از دفاتر نمایندگی
دویده به بازدیدهای دوره ای از دفاتر نمایندگی در سال نود و نه اشاره کرد و افزود: این بازدید ها بمنظور کاهش موانع کاری، ارتباط با اعضا و بررسی مشکلات آنان انجام می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: دیدار با اعضای سازمان در دفاتر نمایندگی و بررسی مشکلات و موانع کاری آنان موجبات عملکرد مطلوب دفاتر نمایندگی را فراهم میکند که در نهایت در کارایی و ثبات سازمان بسیار موثر است.
وی در خاتمه افزود: هم استانیهای خوزستانی شایسته ارائه بهترین خدمات مهندسی هستند و قطعاً سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، این آمادگی و توانایی را دارد که دلسوزانه برای ارتقای این صنعت اقدامات بیشتری را انجام دهد تا مشکلات موجود را به حداقل برسد.
انعقاد تفاهم نامه با انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان و انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان خوزستان خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با استناد به ماده ۱ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تبصره یک ماده چهار قانون مذکور با هدف استفاده از ظرفیت های مربوط به تشکل های حرفه ای و مهندسی به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف تعیین شده در ماده سی و سه قانون مهندسی منعقد گردید.
دویده عنوان داشت: از اهداف این تفاهم نامه می توان به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای سازندگان مسکن و ساختمان با هماهنگی سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی، دعوت و جذب حداکثری مجریان ذی صلاح واجد شرایط در سراسر استان برای عضویت در انجمن، ایجاد بستر اطلاع رسانی مناسب به شهروندان و فرهنگ سازی از قبیل تبلیغات عمومی در سطح شهر و هم‌چنین رسانه ها و حضور در نمایشگاهها بمنظور بکارگیری مجریان ذی صلاح در امر ساخت و ساز و… اشاره نمود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ تیر ۰۰
407 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0