دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان

قانون پیش ‌فروش ساختمان تا ۱ ماه دیگر اصلاح میشود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان بیان کرد: پیرو جلسه‌ای که هفته پیش در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، وزارت راه و شهرسازی ظرف 1 ماه باید قانون پیش‌ فروش را اصلاح نماید و به این کمیسیون ارجاع دهد.

کد خبر: 11201 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان بیان کرد: پیرو جلسه‌ای که هفته پیش در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، وزارت راه و شهرسازی ظرف ۱ ماه باید قانون پیش‌ فروش را اصلاح نماید و به این کمیسیون ارجاع دهد.قانون پیش ‌فروش ساختمان تا ۱ ماه دیگر اصلاح میشود.

قانون پیش ‌فروش ساختمان تا 1 ماه دیگر اصلاح میشود.

قانون پیش ‌فروش ساختمان تا ۱ ماه دیگر اصلاح میشود.

قانون پیش ‌فروش ساختمان تا ۱ ماه دیگر اصلاح میشود.

فرشید پورحاجت گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بتقاضای کانون انبوه‌ سازان در هفته پیش تشکیل جلسه داد تا موانع اجرای قانون پیش‌فروش را مورد بررسی قرار دهد. ما معتقد هستیم در زمان گرداوری این قانون دقت لازم کارشناسی صورت نگرفته و لذا شرایط برای تسهیل در زمینه تولید مسکن فراهم نیست.

پورحاجت ادامه داد: به اعتقاد کانون انبوه سازان، اصلاحیه قانون پیش‌فروش با قوانین مرتبط در زمینه ثبت، تجارت، نظام مهندسی و رفع موانع تولید هم خوانی ندارد. در چند سال گذشته تلاش نمودیم این قانون بنوعی بازنگری گردد تا مورد استقبال سازنده های مسکن قرار گیرد ولی واقعیت این است که نمیتوان این قانون را اجرا نمود.

وی انبوه‌ سازان با اشاره به ماموریت کمیسیون عمران برای اصلاح قانون پیش‌فروش افزود: با توجه به مکاتبات با رییس مجلس  ماموریتی به کمیسیون عمران محول گردید که در یک فضای کارشناسی، قانون را مورد بررسی قرار دهد. کارگروهی نیز زیرمجموعه این کمیسیون تشکیل گشته که نخستین جلسه آن با حضور دستگاههای مربوطه و کارشناسان برگزار گردید.

دبیر کانون عنوان کرد: با توجه به اعلام صریح وزارت کشور و نماینده شهرداریها درمورد اینکه حتی از شناسنامه فنی که خیلی روی آن کار شد و از سال گذشته در اتوماسیون سازمان شهرداریها اجرایی شده بود استقبالی صورت نگرفته، اعضای کارگروه به این اجماع رسیدند که دوباره قانون بوسیله وزارت راه و شهرسازی مورد بازنگری قرار گیرد. در این مورد لایحه‌ای بوسیله کارگروه وزارت راه و شهرسازی گرداوری و ظرف مدت ۱ ماه به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارایه میشود. سپس بعنوان۱ طرح در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و نماینده ها درمورد آن تصمیم میگیرند.

منبع: ایسنا

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۶
1408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0