شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی

شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی

شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی ، اعلام شد. پیام رئیس کمیسیون عمران به انتخابات نظام مهندسی صادر شد

کد خبر: 000623003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۰۰ - ۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی ، اعلام شد. پیام رئیس کمیسیون عمران به انتخابات نظام مهندسی صادر شد

شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی

شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی
پیام رئیس کمیسیون عمران به انتخابات نظام مهندسی/ شرط مجلس برای وزیر امور خارجه در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی
رئیس کمیسیون عمران مجلس با عنوان اینکه سرنوشت جامعه مهندسین طبق انتخابات به عده‌ای سپرده خواهد شود، بیان کرد: هر چه حضور مهندسان در این انتخابات پر رنگ‌تر باشد، حتما ترکیب مقتدر و قوی شکل خواهد گرفت.
رضایی کوچی در آستانه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان، گفت: سرنوشت جامعه مهندسین و سرنوشت قسمت عمده‌ای از عمران کشور می‌خواهد طبق انتخابات به عده‌ای سپرده شود و طبیعی است هر چه حضور مهندسان پر رنگ‌تر باشد، حتما ترکیب مقتدر و قوی شکل خواهد گرفت.
رضایی کوچی ادامه داد: انتظار داریم که مهندسین عزیز در این رویداد مهم در عمران کشور نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در آستانه اصلاح قانون نظام مهندسی است، اظهار داشت: نگاه پارلمان این است که اختیارات بیشتری به نظام مهندسی ساختمان بدهد، چرا که نظام مهندسی امروز بین شهرداری ‌ها و وزارت راه و شهرسازی در فشار است.
وی با بیان اینکه به دنبال استقلال بیشتر نظام مهندسی ساختمان هستیم، تصریح کرد: هم‌چنین به دنبال اختیارات بیشتر به نظام مهندسی ساختمان هستیم تا شاهد کیفیت بهتر ساخت و ساز‌ها در کشور باشیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه جامعه مهندسین ما امروز مایه مباهات و فخر کشور هستند، ادامه داد: بازدیدی از آزاد راه تهران به شمال داشتم که انصافاً باید به مهندسین عزیزمان، فخر و افتخار کنیم.
وی گفت: با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی، یکی از شروطی که با وی گذاشتیم، این بود که وزیر امور خارجه زمینه‌ های صادرات خدمات فنی و مهندسی را فراهم کند، چرا که معتقد هستیم این اقدام علاوه بر اینکه می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد، بلکه هنر و توانمندی مهندسان ایرانی نیز در کشور‌های همسایه به نمایش گذاشته می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بستر‌های حضور شرکت ‌ها و مشاورین در کشور‌های همسایه را فراهم کنیم، افزود: این موضوع را از آقای امیر عبدالهیان، وزیر جدید امور خارجه درخواست کردیم و ان‌شاءالله الله جلساتی هم در آینده خواهیم داشت، ضمن اینکه حتما در ترکیب کارگروهی که مشخص می ‌کنیم، از جامعه نظام مهندسی هم دعوت خواهیم کرد و در خدمت‌شان خواهیم بود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه در مورد وعده محوری دولت سیزدهم برای «تولید یک میلیون مسکن در سال»، بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است در مدت ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث گردد، یکی از مولفه‌های مهم اجرای این قانون، بحث نیروی انسانی است.
وی افزود: بیش از پانصد هزار مهندس ساختمان در سراسر کشور داریم که این ‌ها می ‌توانند نقش مهمی در تولید مسکن در کشور داشته باشند.
وی معتقد است که ظرفیت کشور بیشتر از تولید یک میلیون مسکن در سال است، چراکه فقط مهندسان عزیز به راحتی می‌ توانند بیش از یک میلیون واحد در سال بسازند.
رضایی کوچی خواستار همراهی و کمک جامعه مهندسی برای تولید ۱ میلیون مسکن در سال که زمینه‌ای برای تحرک اقتصادی بیشتر کشور است، شد و ابراز امیدواری کرد که با ساخت ساختمان‌ هایی با کیفیت بالا، جانمایی مناسب و هم‌چنین استفاده از تکنولوژی ‌های جدید در ساختمان سازی، شاهد حرکت‌ های جدیدی در حوزه ساختمان باشیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۰۰
378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0