طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد یک کارشناس بازار مسکن بیان کرد:

طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد

یک کارشناس بازار مسکن بیان کرد: سوداگری زمین طی سال‌ های هفتاد تا نود آسیبهای زیادی به صنعت ساختمان وارد کرد؛ به طوریکه طی این بیست سال قیمت مسکن بیش از نود برابر شد و این در حالی اتفاق افتاد که کیفیت رشد قابل توجهی را تجربه نکرد.

کد خبر: 960711003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، یک کارشناس بازار مسکن بیان کرد: سوداگری زمین طی سال‌ های هفتاد تا نود آسیبهای زیادی به صنعت ساختمان وارد کرد؛ به طوریکه طی این بیست سال قیمت مسکن بیش از نود برابر شد و این در حالی اتفاق افتاد که کیفیت رشد قابل توجهی را تجربه نکرد.طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد

طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد

طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد

طی بیست سال قیمت  مسکن نود برابر شد

عباس شوکتی گفت: نبود مدیریت در صنعت ساختمان سبب شد هر کس که سرمایه ای داشته باشد، وارد عرصه ساخت و ساز شود و یک شبه راه ۱۰۰ ساله را در آشفته بازار مسکن طی کند.
شوکتی با اشاره به این که ما از نظر تعداد فارغ التحصیلین رشته‌ های مهندسی در دنیا جایگاه دوم را در اختیار داریم، افزود: اکنون حدود چهارصد هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند که قطعا این تعداد ۳ برابر بیش تر از نیاز تمام ساخت و سازهای کشور است. با این وجود شاهد هستیم که ساختمان‌ ها توسط افراد بدون صلاحیت ساخته می‌ شود و نظارت قابل قبولی هم بر آن ها اعمال نمی ‌شود.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش شصت درصدی قیمت برخی مصالح ساختمانی عنوان کرد: متاسفانه نهادهایی که با ساخت وساز مرتبط هستند و درآمد هایی از این بخش نصیبشان می ‌شود، نسبت به مشکلات موجود بی ‌توجه هستند. بطور نمونه بیش از هفتاد درصد درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ها ست و باید برای کمک به سازند گان امتیازاتی قائل گردد ولی شاهد هستیم که همواره شهرداری عوارض صدور پروانه را چند برابر تورم عمومی افزایش داده است. امیدوار هستیم با سوابقی که از آقای نجفی سراغ داریم، به حل این چالش کمک کند.

طی بیست سال قیمت مسکن نود برابر شد


شوکتی با ابراز خرسندی از مدیریت وزیر راه و شهرسازی در بخش زمین و مسکن خاطر نشان کرد: امروز از یک سو شاهد روند آرام و طبیعی بازار مسکن به دور از هیجانات گذشته هستیم و از سویی قیمت برخی مصالح در حال افزایش است که این مساله سازندگان را در دوراهی افزایش قیمتها یا کاهش کیفیت قرار می‌ دهد و از آن جایی که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، سازنده چاره‌ ای جز کاهش کیفیت ساخت نخواهد داشت.
وی با اعلام این که صنعتی سازی یک ضرورت انکار ناپذیر است، یاد آور شد: صنعتی‌ سازی علاوه بر این که سبب افزایش کیفیت ساخت و ساز می‌ شود، کیفیت را ارتقاء داده و در کاهش قیمت‌ ها خیلی موثر است.
این کارشناس بازار مسکن به چهارصد هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: سرمایه عظیمی از نیروی انسانی بیکار در صنعت ساختمان وجود دارد که ظرفیتی برای اشتغال آن ها در داخل کشور نیست، بنابراین صادرات خدمات فنی مهندسی باید مدنظر دولت قرار گیرد؛ در این مورد بازارهای خاورمیانه پتانسیل خوبی برای اشتغال‌ زایی در صنعت ساختمان است.
منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۶
1101 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0