امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مؤسسه آموزش عالی جهاد کشاورزی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مؤسسه آموزش عالی جهاد کشاورزی

امروز میان مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد. از موارد مهم همکاری در این تفاهم‌نامه ارائه کد به دورههای آموزشی پیشنهاد شده توسط سازمان و ایجاد امکان استفاده از دورههای آموزشی کددار توسط سازمان است. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور اظهار کرد: بهره‌برداری‌های غیرعلمی از منابع آب و خاک باعث مشکلات عدیده ای در این بخش شده است که منشاء آن کم‌اطلاعی جامعه چهار میلیونی بهره‌‌برداران است.

کد خبر: 5386 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ دی ۹۵ - ۳:۲۱ ب.ظ

امروز میان مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور تفاهم‌نامه همکاری با حضور سید جلال‌الدین بصام، رییس موسسه، ناصر سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران، شاهین میمندی نژاد و مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان و مؤسسه آموزش عالی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان و مؤسسه آموزش عالی

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور اعلام کرد: از موارد مهم همکاری در این تفاهم‌نامه ارائه کد به دوره‌های آموزشی پیشنهاد شده توسط سازمان و ایجاد امکان استفاده از دوره‌های آموزشی کددار توسط سازمان است.

کبیری با اشاره به محدودیت‌های جدی در منابع پایه کشاورزی گفت: بهره‌برداری‌های غیرعلمی از منابع آب و خاک باعث مشکلات عدیده ای در این بخش شده است که منشاء آن کم‌اطلاعی جامعه چهار میلیونی بهره‌‌برداران است.

وی ضمن تاکید بر توسعه آموزش‌های مهارتی افزود: ماده ۲۱ و ۲۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تاکید بر این موضوع است که هم نیازسنجی و هم برنامه‌های آموزشی با نظر مدیریت بخش باشد. امیدواریم کارگروهی که در این خصوص در سازمان تات تشکیل شد، اثرات مثبتی به‌همراه داشته باشد.

کبیری به بهره‌برداران عرصه کشاورزی درباره آمادگی ظرفیت بالقوه اعضای سازمان برای ارائه خدمات کارشناسی خبر داد و گفت: دانش‌آموختگان کشاورزی با برخورداری از دانش و گذراندن دوره‌های مهارتی با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موسسه عالی جهاد کشاورزی و همکاری مشترک آماده ورود به بخش هستند و مسلما شاهد اثرات حضور کارشناسان در عرصه خواهیم بود.

سید جلال‌الدین بصام، رییس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، ضمن اعلام خروج سالانه ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر از بخش کشاورزی اظهار داشت: متوسط سن بهره‌برداران ۵۰ سال است و اکثرا بالای ۴۰ سال هستند و این آمار نشان می‌دهد که باید به سمت فناور شدن بخش کشاورزی و تزریق نیروی جوان و صاحب علم و مهارت قدم برداریم.

وی ضمن اشاره به اینکه اعطای صلاحیت حرفه‌ای به اعضا از سوی سازمان نظام مهندسی اهرمی کلیدی است، افزود: حدود پنج درصد دانشجویان کشور در رشته‌های کشاورزی مشغول به تحصیل هستند. در هنرستان‌ها ۴/۱ درصد هنرجوها مشغول به تحصیل در حوزه کشاورزی هستند که رقم قابل قبولی نیست.

بصام درباره نظام آموزش بهره‌برداران گفت: تمرکز بر سیاست‌گذاری و تکثر در اجرا، اصلی است که در این نظام مورد توجه خواهد بود. قرار است برای کلیه آموزش‌های بخش کشاورزی کد استاندارد تعریف نماییم و سعی داریم آموزش‌ها را از سالی ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر برسانیم.

در پایان، کبیری از اجرای مفاد این تفاهم و همکاری مشترک ابراز امیدواری و نیز بیان کرد: امیدوارم با تلاش هر دو مجموعه بتوانیم با اقدامات مشترک در حوزه آموزش الگوی مناسبی را به بخش کشاورزی ارائه نماییم.

منبع: روابط عمومی سازمان

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان و مؤسسه آموزش عالی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۵
1077 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0