بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان

بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان

بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ، مراسم بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ظهر سه‌شنبه همزمان با هفته دولت برگزار گردید

کد خبر: 030624001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ شهریور ۰۳ - ۵:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ، مراسم بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ظهر سه‌شنبه همزمان با هفته دولت برگزار گردید

بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان

بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان

هم‌زمان با هفته دولت؛

ساختمان جدید نظام مهندسی اصفهان در شهر بهارستان افتتاح گردید

ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان بهره برداری شد.

مراسم بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ظهر سه‌شنبه همزمان با هفته دولت برگزار گردید.

در این مراسم، آرش بخشی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ششصد هزار عضو سازمان نظام مهندسی کشور، این مجموعه را یکی از بزرگترین NGO (سمن‌ها) در جهان دانست و گفت: برغم ناملایمات و بدسلیقگی‌ها و خوش سلیقگی‌ها، خیلی‌ها برای اعتلای این سازمان تلاش کردند.

بخشی در مورد اهمیت بهره برداری از ساختمان شعبه بهارستان، تصریح کرد: در این دوره هیأت مدیره سازمان به این تصمیم رسیدیم که سازمان نظام مهندسی اصفهان باید به درآمدهای پایدار برسد.

وی ادامه داد: این سازمان قصد دارد تمامی دفاتر خود را تکمیل کند و این دفاتر از آن مهندسان است و کسی حق دخل و تصرف در آن‌ها را ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه رسیدن به یک هدف خوب و ماندگار و با عزت که همه به آن افتخار کنند، مستلزم تلاش همه ما است، گفت: باید همه برای ایرانی پایدار و عزتمند و سربلند تلاش کنیم.

در ادامه، حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه برای مجموعه نظام مهندسی استان در شهر بهارستان جای این ساختمان عظیم و شکیل جای خالی بود و باید زودتر اتفاق می‌افتاد، افزود: به همت مجموعه هیأت مدیره این دوره اتفاق خیلی خوبی رقم خورد و این ساختمان در این مجموعه نظام مهندسی ماندگار خواهد ماند.

تأمین زمین برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در اصفهان

فلاح، ضمن تقدیر برای تکمیل ساختمان جدید نظام مهندسی شعبه بهارستان، گفت: سهم استان اصفهان در طرح نهضت ملی با شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکن ۶ درصد معادل ۲۴۳ هزار واحد طی چهار سال است و بی تردید این مهم با زحمت و همت سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تحقق خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: معتقد هستیم که وجود ساختمان نظام مهندسی در ارتقا دانش مجموعه مهندسی نقش به سزایی داشته و مهندسان در توسعه صنعت ساخت و ساز مهم‌ترین وظیفه را در ارتقای کیفیت ساختمان دارند.

وی افزود: از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود.

فلاح گفت: از مجموع ۱۰۳ هزار واحد، ساخت قریب به ۱۹ هزار واحد در شهر جدید بهارستان پیش‌بینی شده که برای حدود ۸۰ درصد معادل ۱۶ هزار واحد این ساختمان‌ها زمین تأمین شده است.

وی تصریح کرد: اهمیت بیشتر پروژه نهضت ملی مسکن این است که برخلاف طرح مسکن مهر که حدود ۱۷ سال پیش شروع شد، امروز با تجربه‌ای مناسب وارد فاز اجرایی طرح نهضت ملی می‌شویم و انتظار داریم مجموعه نظام مهندسی بهارستان به عنوان بخش نظارت کننده با دقت، همت و تعهد بر کیفیت ساخت و سازها نقش خود را ایفا کنند.

شیوه‌های نوین ساختمان سازی در مسکن ملی بهارستان مورد توجه باشد

هم‌چنین حمیدرضا رحیمی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به اینکه تاکنون از سهمیه ۱۹ هزار واحد مسکن این شهر ۱۲ هزار واحد محقق شده است، گفت: این مهم جز با تلاش و همکاری مهندسان ناظر و مشاور پروژه‌ها امکان پذیر نبود و امروز نیز یک نمونه آن با افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی در بهارستان اتفاق افتاد.

رحیمی به حجم زیاد پروژه‌های شرکت عمران بهارستان اشاره کرد و افزود: امسال طرح‌های عمرانی را در شهر بهارستان آغاز کردیم و هفت پروژه در دست اجرا داریم که یکی از آنها در مهر ماه به بهره برداری برسد و پنج پروژه مدرسه سازی و هم‌چنین روکش آسفالت و فضای سبز به این پروژه‌ها اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: یک پروژه بزرگ بیمارستان نیز در دستور کار داریم که طراحی آن انجام شده است و در صدد اخذ ماده ۲۳ برای تأمین اعتبارات هستیم که عملیات اجرایی این طرح را شروع کنیم.

وی افزود: در ساخت ۱۹ هزار واحد مسکن ملی در بهارستان، از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم که به شیوه نوینی اجرا شود و در طرح ساختمان‌ها مصرف انرژی، فناوری‌های نوین ساختمانی و آب خاکستری مورد توجه باشد.

عملیات اجرایی پروژه ساختمان جدید نظام مهندسی استان اصفهان شعبه بهارستان در سال ۱۳۹۳ شروع شد اما حدود ۱۰ سال متوقف ماند و مجدد از سال ۱۴۰۲ با تغییر هیأت مدیره این سازمان در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

نظام مهندسی ساختمان شعبه بهارستان ۳۴۰ عضو دارد.

شهر جدید بهارستان در ۳۱ کیلومتری جنوب شرق کلانشهر اصفهان واقع است.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ شهریور ۰۳
73 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0