کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان داشت:

فعالیت چهار میلیون بهره ‌بردار در بخش کشاورزی/ هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

 ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به فعالیت چهار میلیون بهره‌ بردار بخش کشاورزی، اظهار داشت: اما در حال حاضر نود و چهار درصد کشاورزان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

کد خبر: 961213007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۷:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به فعالیت چهار میلیون بهره‌ بردار بخش کشاورزی، اظهار داشت: اما در حال حاضر نود و چهار درصد کشاورزان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

فعالیت چهار میلیون بهره ‌بردار در بخش کشاورزی

فعالیت چهار میلیون بهره ‌بردار در بخش کشاورزی

فعالیت چهار میلیون بهره ‌بردار  در بخش کشاورزی/ هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

احمد کبیری در نشست خبری با اصحابه رسانه، بیان کرد: مهم ترین دستاورد سفر ما به استان خراسان جنوبی برگزاری جلسه مشترک با شورای نظام مهندسی استان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی است که منجر به ارائه خدمات بهتر به بهره‌ برداران خواهد شد.
کبیری با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی حدود دویست و سی و پنج هزارنفر عضو حقیقی و حدود نه هزار عضو حقوقی دارد، گفت: در حال حاضر از این اعضای سازمان سی درصد شاغلند که هفده درصد در بخش غیر دولتی و سیزده درصد در بخش دولتی مشغول بفعالیت هستند.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم با بحث تعیین مسئول فنی برای واحدهای صنعتی تعداد اعضای شاغل سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزایش یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تاکید بر این که هم اکنون چهار میلیون بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: اما تعداد تحصیلکرده‌های دانشگاهی رشته کشاورزی که خودشان بعنوان بهره‌ بردار کار تولیدی میکند حدود یک درصد(۸ دهم درصد) است و پنج درصد تحصیلات دانشگاهی غیرمرتبط دارند و نود و چهار درصد بهره برداران بخش کشاورزی تحصیلات دانشگاهی ندارند.

فعالیت چهار میلیون بهره ‌بردار در بخش کشاورزی

کبیری یاد آور شد: موظف به تشکیل شرکت های دانش بنیان هستیم و ما فکر میکنیم دولت همه تخم مرغ هایش در سبد تامین خدمات فیزیکی قرار ندارد و در حال حاضر دولت سالی ۱ هزار و چهارصد میلیارد در حوزه آبیاری تحت فشار هزینه می ‌کند ولی در کنار این بشدت نیاز است که بهره برداران آموزش ببینند و سازمان نظام مهندسی کشاورزی با پشتوانه نیروی انسانی خود میتواند در زمینه نظارت بر طرحهای دولت در بخش کشاورزی و هم چنین آموزش به بهره برداران یاری رساند.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
919 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0