با بالا رفتن سطح کیفیت و افزایش عمر روسازی

هر ساله هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی میشود

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: طبق برآورد کارشناسین در صورت بالا رفتن سطح کیفی آسفالت و افزایش عمر روسازی، هر ساله هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت کشور صرفه جویی میشود.

کد خبر: 960507006 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۹۶ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: طبق برآورد کارشناسین در صورت بالا رفتن سطح کیفی آسفالت و افزایش عمر روسازی، هر ساله هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت کشور صرفه جویی میشود.هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی میشود

هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی میشود

هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی میشود

هزار و دویست میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی میشود

میرمحمد سیدهاشمی در گردهمایی تخصصی قیر و آسفالت در اردبیل گفت: سالانه بیش از ششصد میلیون تن آسفالت در کشور مصرف میشود که هزینه بسیاری را به اقتصاد تحمیل میکند.
هاشمی با اشاره به این که وزارت راه هر ساله حدود ۶ هزار میلیارد تومان آسفالت خریداری میکند، اظهار داشت: این ارقام با توجه به نیاز روبه رشد جامعه سالانه بیش تر میشود.
وی با تاکید بر افزایش حمل و نقل درون شهری و برون شهری ادامه داد: این مساله سبب ایجاد فشار بیش تر بر جاده ها و معابر میشود که به دنبال آن تقاضا برای استفاده از آسفالت مبتنی بر تکنولوژی روز و توان مند افزایش یافته است.
رئیس س ازان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: این نیاز کارشناسین آسفالت را ملزم میکند از تکنولوژی جدید از جمله تکنولوژی نانو آسفالت پلیمری و… استفاده کرده و بسمت آسفالت مقرون بصرفه با آلایندگی و مدیریت اجرایی کم تر روی بیاوردند.


وی در این راستا ورود سازمان نظام مهندسی به پروژههای آسفالت را الزامی و سبب بالا رفتن سطح کیفیت آسفالت و افزایش عمر پروژه ها دانست و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی این ظرفیت و توانائی را دارد تا بعنوان ناظر عالیه، شهرداریها را کمک کند.
هاشمی با اشاره به ارائه راه کارهای جامع از طرف نظام مهندسی اردبیل برای بالا رفتن سطح کیفی و عمر آسفالت خاطر نشان کرد: با توجه بخرابی آسفالت معابر در زمستان سال پیش، با دعوت معاون عمرانی شهرداری اردبیل سازمان نظام مهندسی بعنوان جامعه تخصصی به این موضوع ورود کند و توانست راهکارهای جامعی را در این مورد ارائه دهد.
وی تاکید کرد: این سازمان بعنوان جامعه ای متشکل از استادان مجرب و متخصص در حوزه آسفالت و ارتباطی با کارشناسین و متخصصین کشوری، این ظرفیت و توانائی را دارد تا بعنوان ناظر عالیه بکمک شهرداری برود که این مساله ضمن ایجاد اشتغال برای مهندسان، سبب بالا رفتن سطح کیفیت و افزایش عمر آسفالت و کاهش هزینه خواهد شد.
منبع : خبرگزاری مهر

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۶
1305 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0