رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران مطرح کرد:

صد وسی واحد غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان مازندران شناسایی گردید

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با تاکید به اجرای طرح شناسایی واحدهای غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان، بیان کرد: صد و سی واحدغیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در مازندران شناسایی گردید.

کد خبر: 960403007 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۹۶ - ۱۱:۰۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با تاکید به اجرای طرح شناسایی واحدهای غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان، بیان کرد: صد و سی واحدغیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در مازندران شناسایی گردید.صد وسی واحد غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان مازندران

صد وسی واحد غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان مازندران

صد وسی واحد غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان مازندران

صد وسی واحد غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان مازندران

حجت‌الله علی محمدی قبل از ظهر امروز در جلسه خبری با اصحاب رسانه مازندران گفت: پانزده هزار نفر از فارغ التحصیلین کشاورزی استان بیکار هستند.
علی محمدی ادامه داد: پی گیر صدور مجوز گیاه‌پزشکی در استان هستیم و صدور مجوز سموم کشاورزی در استان ضابطه مند میشود.
وی با بیان این که هشتصد و چهارده واحد سم فروشی دارای مجوز در استان شناسایی شده است، افزود: صد و سی واحد سم فروشی استان مجوز فعالیت دارند و بصورت غیرقانونی فعالیت میکنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به این که استقبال برای دریافت مجوز واحدهای عرضه سموم در استان بالا است،تصریح کرد: بسترسازی در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از هدف های سازمان است.
علی محمدی با تاکید به این که متاسفانه برخی دستگاههای اجرایی استان نگاه استخدامی بسازمان نظام مهندسی دارند، عنوان کرد: باید زمینه اشتغال فارغ التحصیلین بیکار این بخش توسط دولت مردان تسهیل گردد.
وی با اشاره به این که سم باید زمانیکه مورد نیاز کشاورز باشد مصرف شود، اذعان کرد: متاسفانه مدیریت مصرف سموم در استان ضابطه مند نبوده و این امر موجب افزایش مصرف سموم در استان مازندران است.


وی با بیان این که کودهای تقویتی نیز باید بصورت مدیریت شده در اراضی کشاورزی استفاده شود،خاطر نشان کرد: فقط ده کلینیک گیاه‌پزشکی در استان از شصت و شش مورد فعال هستند و دلیل آن این است که هنوز کشاورزان دانش بهره‌ گیری از گیاه پزشکان را آموزش ندیدند.
علی محمدی با اعلام این که پایش فروشندگیهای سموم با هم کاری کمیته‌ای صورت گرفته است، مطرح کرد: واحدهای غیرمجاز عرضه سموم تا اواخر شهریور ماه فرصت دارند نسبت به گرفتن مجوز اقدام کنند.
وی با اشاره بخودکفایی کشور در تولید گندم در سال هشتاد وسه، بیان داشت: بدلیل این که توجه کم تری به تولیدکنندگان بخش کشاورزی شده دوباره این محصول در سال نود و سه از خودکفایی خارج شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از فعال بودن بیست گرایش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خبر داد و یاد آور شد: رشته‌های زراعت و اصلاح نباتات و علوم دامی دارای بیش ترین عضو و رشته مدیریت مناطق بیابانی بدون اعضا در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان هستند.
وی با اشاره به این که نه هزار و چهارصد و پنجاه کارشناس کشاورزی مازندران جویای کارند، اظهار کرد: طرح کارورزی دولت در صورت اجرای مداوم اثرگذار و در غیراین صورت بی ارزش و کم بازده است.
منبع : تسنیم

 

کانال تلگرام نظام مهندسی اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۶
1230 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0